برنامه ژاپن برای دستیابی به جامعه کربن صفر

برنامه ژاپن برای دستیابی به جامعه کربن صفر

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه در کانال خود نوشت:

دولت ژاپن برای دستیابی به یک جامعه کربن صفر نقشه راه تهیه کرده است.

این برنامه در نشست دولت مرکزی و دولت‌های محلی در دفتر نخست وزیری ژاپن تصویب شده است.

شرکت کنندگان دراین جلسه درباره اقدامات مورد نیاز جهت تحقق بخشیدن به جامعه کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ گفتگو کرده‌اند.

این نقشه راه خواهان ایجاد حداقل ۱۰۰ اجتماع آزمایشی در سراسر ژاپن برای اتخاذ اقداماتی جهت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از منازل و شرکت‌ها و رساندن آن به صفر خالص تا سال ۲۰۳۰ است.

این اجتماعات در مناطق مسکونی و تجاری، مجتمع‌های مسکونی و دهکده‌های کشاورزی و ماهیگیری و همچنین جزیره‌های دور افتاده خواهد بود.

هدف این برنامه انتقال دانش عملی به‌دست آمده از چنین اجتماعاتی و همچنین منابع انسانی به مناطق دیگر برای دستیابی به جامعه کربن صفر به طور گسترده قبل از سال ۲۰۵۰ است.

این نقشه راه نصب پنل‌های خورشیدی روی بام‌ها را به عنوان یک اقدام کلیدی که در سراسر کشور باید ترویج داده شود پیشنهاد می‌کند.

این نقشه راه می‌گوید این پنل‌های خورشیدی باید تا سال ۲۰۳۰ در نیمی از تاسیسات عمومی کشور و تا سال ۲۰۴۰ در تمامی این تاسیسات نصب شود.

گفتنی است پنل خورشیدی سیستمی است که انرژی نور خورشید را دریافت و به انرژی الکتریسته تبدیل می کند و این سیستم در مصرف تجاری یا مسکونی قابل استفاده است.

پیشرفت استفاده از انرژی خورشیدی به ۱۰۰ سال قبل برمی‌گردد که امروزه در سطح جهان در تلاش هستند تا به صورت پیشرفته‌تری از آن استفاده کنند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 230671 ساعت خبر : 5:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=230671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات