تحریم تیم ملی بسکتبال را حاشیه ساز کرد

تحریم تیم ملی بسکتبال را حاشیه ساز کرد

به گزارش گلونی موفقیت روز گذشته تیم‌ ملی بسکتبال ایران در نخستین بازی‌ خود از پنجره سوم انتخابی‌ کاپ آسیا ۲۰۲۱، در برابر قطر به دلیل استفاده از کیت‌های خام حاشیه‌ساز شد.

با توجه به تحریم‌ها و شرایط ورزش کشور از نظر بحث اسپانسرینگ، تیم ملی ایران کیت‌های خود را به صورت خام از شرکت «پِک» چین تهیه می‌کند که همین مساله باعث ایجاد حاشیه و یک اتفاق جدید روی پیراهن‌های بازیکنان تیم ملی شد.

به‌خاطر خام بودن لباس‌ها و ثبت نشدن اسامی نفرات به صورت شرکتی روی پیراهن‌ها، نام و شماره بازیکنان توسط تدارکات تیم و به صورت اتویی روی کیت‌ها چسبانده می‌شوند.

تحریم تیم ملی بسکتبال را حاشیه ساز کرد

تدارکات تیم بدون توجه به املای عدد ۶ انگلیسی، این عدد را به صورت برعکس روی پیراهن حامد حسین‌زاده، گارد تیم‌ ملی ایران چسباند.

مسلما این اتفاق در یک مسابقه رسمی از لنز دوربین‌های عکاسان در امان نماند و گاف تدارکات تیم ملی تیتر رسانه‌ها شد.

حالا کمترین نقد به مسوولان فدراسیون و خصوصا مسعود قاسمی، سرپرست تیم ملی بسکتبال وارد است که چطور دست کم پیش از تحویل پیراهن‌ها به بازیکنان، کیت‌ها از نظر کیفیت و چنین مسائلی مورد بررسی و کنترل قرار نگرفته‌اند؟

چطور مسئولان کشور مدعی این مسئله هستند که تحریم‌ها هیچ اثری بر کشور ندارد که فقط در یک مورد ساده تدارک لباس‌های بازیکنان یک تیم ورزشی، گرفتار نبود اسپانسر و چنین حاشیه‌هایی می‌شویم.

اتفاقاتی به ظاهر کم اهمیت که می‌تواند در سطح بین‌المللی اعتبار ورزش یک‌ کشور را زیر سوال ببرد!

بلوکه شدن پاداش پرسپولیس در بازی‌های آسیایی یا حاشیه‌ساز شدن نداشتن اسپانسر یا امکانات در سطوح ملی و در مسابقات بین‌المللی فقط  یک دردسر ساده برای عده‌ای ورزشکار نیست.

این آبرو و دیسیپلین کشوری در اندازه‌های ایران و وجهه بین‌المللی ورزش ملی است، که با همین مشکلات به ظاهر جزئی چوب حراج می‌خورد و دامنه وسیع تاثیر تحریم‌ها را در گوشه و کنار زندگی ایرانی‌ها رسانه‌ای می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 230748 ساعت خبر : 9:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=230748
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات