۹ ترفند سریع و موثر برای تمیز کردن خانه شما

۹ ترفند سریع و موثر برای تمیز کردن خانه شما

در این مقاله قصد داریم چند ترفند موثر و سریع به شما آموزش دهیم که وقتی آنها را انجام دهید، متوجه می‌شوید تمیز کردن خانه به آن سختی‌هایی که در ذهن‌تان ساخته‌اید، نیست.

البته ممکن است خود شما به عنوان افراد خلاق و خوش‌ذوق تعدادی از این موارد را امتحان کرده باشید و یا حتی بتوانید موارد دیگری را نیز به این لیست اضافه کنید. پس بیش از این مقدمه را طولانی نمی‌کنیم و به سراغ آموزش این ترفندها می‌رویم.

۱- از یک نقطه شروع کنید

در هنگام آغاز نظافت منزل، از یک جای مشخص شروع کنید و سعی کنید ابتدا همان منطقه را تمیز کنید، اینکار باعث می‌شود شما زمان زیادی را در رفت و آمد بین اتاق‌ها و فضای خانه سپری نکنید.

نکته دیگر شروع نظافت منزل از بالا به پایین و از چپ به راست است. بدین معنی که اگر قصد دارید، گوشه‌های بالایی دیوار، روی لوسترها و لامپ‌ها را تمیز کنید، ابتدا به سراغ آنها بروید و پس از آن کف خانه را تمیز کرده کنید.

همچنین تمیزکاری را از یک گوشه مشخص شروع کنید، برای مثال از بالای اتاق کار نظافت را آغاز کرده و سپس به سمت درب بیرونی اتاق حرکت کنید. تا دوباره کثیفی‌ها به جای تمیز شده باز نگردد.

۲- ابزارها و شوینده‌های مناسب تهیه کنید

این موضوع را جدی بگیرید، هر میزان که بتوانید ابزار مناسب‌تر و شوینده‌های قوی برای نظافت تهیه کنید، در انجام تمیزکاری خانه موفق‌تر خواهید بود، خستگی کمتری را تجربه می‌کنید و در مدت زمان کمتری، خانه تمیز خواهد شد. برای مثال سعی کنید با توجه به کف خانه، تی‌های مناسب را تهیه کنید، از شوینده‌هایی استفاده کنید که بسیاری از اطرافیان شما از عملکردشان راضی هستند و به تعداد مناسبی دستمال‌ داشته باشید.

۳- آسیب‌ها و عیب‌های منزل را شناسایی کنید

نظافت منزل
نظافت منزل

برای مثال ممکن است شیر آب روشویی در سرویس بهداشتی چکه کند و در نتیجه کف آن همیشه خیس باشد، در نتیجه به جایگاه مناسبی برای رشد میکروب‌ها و کثیفی تبدیل می‌شود. ممکن است دوش حمام جرم گرفته باشد و مانند سابق کار نکند. پیش از آنکه این مشکلات و عیب‌های کوچک بزرگ شوند و کار نظافت منزل را برای شما بیشتر کنند، آنها را تعمیر کنید و جرم آنها را با روش‌های ساده از بین ببرید.

۴- به طور مرتب جارو کنید

فرش‌ها و کف خانه زودتر از آنچه که فکرش را بکنید، با ذرات مواد غذایی، کاغذ و غیره کثیف می‌شوند و به راحتی به دیگر اتاق‌ها هم منتقل می‌شوند و نیاز به خدمات شستشوی فرش و قالی پیدا می‌کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به صورت هفتگی و یا دوره‌ای (برحسب سرعت کثیف شدن فرش‌ها و کف) جارو کردن را در لیست کارهای خود قرار دهید. برای مثال حتی می‌توانید جارو کردن آشپزخانه را به کاری روزانه تبدیل کنید. اینکار باعث می‌شود ذرات مواد غذایی به دیگر بخش‌های خانه منتقل نشود و دیگر نیازی به جارو کردن سایر اتاق‌های خانه در کوتاه مدت نداشته باشید.

۵- گردگیری انجام دهید

حتی اگر پنجره‌های شما از انواع دوجداره باشد، باز هم گرد و غبار راه ورود به منزل شما را پیدا می‌کنند و اگر به این موضوع توجه نداشته باشید، ممکن است پس از چند روز روی سطوح و ظروف، این گردو غبارها نشسته باشد.

بنابراین سعی کنید در زمان‌های مشخص با دستمال‌های مخصوص کار گردگیری روی سطوح را انجام دهید، اینکار تاثیر زیادی روی تمیزتر دیده شدن منزل دارد.

۶- جرم‌گیری آشپزخانه را فراموش نکنید

آشپزخانه محل پخت و پز است و محلی که اجاق گاز در آن قرار دارد، مستعد ایجاد جرم زیادی است که در نتیجه آشپزی ایجاد می‌شود. اگر به تمیز کردن آنها توجهی نکنید، رفته‌رفته تمیز کردن آنها به کار بسیار سختی تبدیل خواهد شد.

برای این منظور سعی کنید جرم‌گیرهای مناسب خریداری کنید و هر زمان که مشغول آشپزی هستید و زمان مرده‌ای هم در آن میانه خودنمایی می‌کند، شروع به جرم‌گیری کنید.

این نکته را از ما به یادگار داشته باشید: اگر بتوانید آشپزخانه را تمیز و مرتب نگاه دارید، تمیزکاری دیگر بخش‌های خانه چندان سخت و دشوار نخواهد بود. از طرفی آلودگی‌ها به دیگر بخش‌های خانه منتقل نخواهد شد.

۷- از سفیدکننده برای تمیزی حمام استفاده کنید

ممکن است شما هم این تجربه را داشته باشید: گوشه‌های حمام شما به دلیل رطوبتی که در آن باقی می‌ماند، مستعد رشد جلبک است که منظره خوشایندی ایجاد نخواهد کرد.

برای جلوگیری از وضعیت می‌توانید از یک اسپری سفید کننده (هیدروژن پراکسیداز) استفاده کنید تا در مدت سه تا ۵ دقیقه کپک‌ها و جلبک‌ها، از بین می‌روند. پس از آن محدوده مورد نظر را با فرچه و آب بشویید. همچنین می‌توانید از این ترفندها برای تمیز کردن حمام کمک بگیرید.

۹ ترفند سریع و موثر برای تمیز کردن خانه شما

۸- شیرهای آب را با سرکه سفید بشویید

نظافت با سرکه سفید
نظافت با سرکه سفید

با توجه به سختی آب روی شیرهای ظرفشویی و دیگر بخش‌های خانه، جرم‌هایی می‌نشیند که اگر خوب دقت کنید، روی تمیزی و زیبایی بصری آن بخش تاثیر منفی دارند.

اما برای خلاص شدن از این وضعیت فقط کافی است مقدار کمی سرکه سفید به این نواحی اسپری کنید و بعد از چند دقیقه با یک دستمال مرطوب این نواحی را بشویید. به این ترتیب جرم‌ها شسته شده و شیرهای آب مانند روز اول، براق خواهند شد.

همچنین می‌توانید از این ماده برای شستشوی سینک ظرفشویی هم استفاده کنید. فقط کافی است روی صافی (فاضلاب) سینک را بگیرید، مقداری سرکه و یا جرم‌گیر مناسب سینک‌های استیل بریزید و بعد از مدتی (بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه)، با اسکاج و آب، سینک را بشویید. با اینکار سینک دوباره مانند روز اول براق و تمیز خواهد شد.

۹- نظافت منزل را به کار روتین تبدیل کنید

اگر روزانه زمان کوتاهی را به تمیز کردن بخش‌های مختلف خانه اختصاص دهید، متوجه خواهید شد که دیگر تمیز کردن خانه، کار کسل‌کننده و طاقت‌فرسایی نخواهد بود، چرا که به صورت مرتب و با صرف زمان کمی خانه را تمیز می‌کنید و از تجمع آلودگی‌ها جلوگیری می‌کنید.

اما اگر فکر می‌کنید که برای تمیز کردن خانه نمی‌توانید با یک زمان کوتاه، به حد ایده‌آل برسید، می‌توانید از سرویس‌های خدماتی کمک بگیرید.

سرویس ‌های شبانه روزی نظافت منزل، با درخواست شما، به صورت فوری در منزل حاضر می‌شوند تا در کار نظافت به شما کمک کنند.

بسته به بودجه‌ای که دارید می‌توانید از حضور نظافتچی منزل به صورت هفتگی و یا ماهانه استفاده کنید. دستمزد این افراد ساعتی محاسبه می‌شود و شما می‌توانید با توجه به این موضوع تعداد ساعات را نیز مشخص کنید تا در نظافت بخش‌های مهم و طاقت‌فرسای خانه به شما کمک کنند.

موارد اشاره شده، تنها بخش کوچکی از کارهایی است که به شما در نظافت سریع و کارآمد منزل کمک می‌کند. به طور حتم شما هم می‌توانید ترفندهای دیگری به این لیست اضافه کنید.

پایان پیام

آگهی در گلونی

کد خبر : 231598 ساعت خبر : 4:10 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات