جدول خاموشی استان البرز در خرداد ۱۴۰۰

جدول خاموشی استان البرز در خرداد ۱۴۰۰

در استان البرز، جداول خاموشی های برنامه ریزی شده از امروز منتشر و در اختیار مردم قرار گرفت و انتشار و اعلام جداول خاموشی‌های برنامه ریزی شده در بقیه استان ها، در انتظار تصمیم‌گیری است.

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا، علی رغم اینکه هنوز فصل تابستان آغاز نشده شاهد خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی در سراسر کشور هستیم، هرچند که افزایش مصرف برق و نبود نیروگاه‌های برق آبی موجب این مساله شده است.

جدول خاموشی استان البرز

جدول خاموشی استان البرز در خرداد ۱۴۰۰

قطعا برق یکی از نیازهای ضروری مردم است و قطع بدون اطلاع آن تبعات زیادی به دنبال دارد، هرچند که تا کنون دو استان کشور اقدام به انتشار جداول خاموشی کردند اما لازم است صنعت برق فکر اساسی در مورد این مساله داشته باشد و حداقل خاموشی بدون اطلاع قبلی را اعمال نکند.

البته پیگیری ایسنا گویای این است که امروز جلسه تعیین تکلیف این مساله در حال برگزاری بوده اما تاکنون در مورد این مهم تصمیمی اتخاذ نشده است.

در پی افزایش دمای هوا و کاهش بارش در دو ماه آغاز سال، تراز تولید و مصرف برق بر هم خورده و در روزهای اخیر در استان‌های مختلف کشور شاهد قطعی پراکنده و بدون برنامه بودیم. به همین علت با داشتن اطلاع قبلی از قطعی برق برای کارهای روزمره بهتر می‌توان برنامه ریزی و عمل کرد.

گفتنی است محمدحسن متولی زاده مدیرعامل توانیر ۴ متهم اصلی بهم خوردن تراز تولید و مصرف برق اظهار را این گونه بیان کرد: «خشکسالی و غیر ممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه‌های برق آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و در نهایت پدیده جدیدی به نام رمزارزها چهار دلیل اصلی افزایش شدید مصرف برق و بهم خوردن تراز تولید و مصرف به شمار می‌روند.»

پایان پیام

کد خبر : 226841 ساعت خبر : 4:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=226841
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات