فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

فیلم گیسوم داستان و زاویه دید تکراری با رویکرد سریال های تلویزیونی

به گزارش گلونی فیلم گیسوم اولین ساخته بلند نوید به‌تویی در بخش اصلی مسابقه بین‌الملل، سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

گیسوم از بازیگرانی چون؛ شاهرخ فروتنیان، پگاه آهنگرانی، رضا داوودنژاد، مارال بنی آدم، شبنم گودرزی و سلمان فرخنده بهره می‌برد.

فیلمنامه

مخاطب با داستان و زاویه دید تازه‌ای روبه‌رو نبوده و آنچه تماشا می‌کند، دنباله‌رو سریال‌های تلویزیونی است.

دختری از خارج (فرقی نمی‌کند کجا) آمده و به دنبال پدرش می‌گردد. در این جستجو به حقایقی تازه دست پیدا می‌کند.

تنها نکته متن، ساختار کلامی کوتاه و پینگ پنگی است که کارگردان از آن بهره درست نبرده است.

گزارش روز ششم با صدای نیما نعمتی زاده

کارگردانی

به‌تویی نخستین فیلم بلندش را با داستانی تکراری آغاز می‌کند، گویی برای ساخت نخستین کارش، همچنین انتخاب متن، شتاب داشته است‌.

گیسوم، داستانی نخ نما داشته و بازیگران چهره و کارگردان نیز نمی‌توانند به دادش برسند.

شاید بیراه نباشد اگر بگوییم؛ تنها تفاوت اثر به‌تویی با سریال‌های تلویزیونی، نوع پوشش شخصیت‌های زن داستان و گهگاه، الفاظ غیر تلویزیونی! ایشان است.

یکی دیگر از نقاط ضعف فیلم، عدم درک، نبود تمرین کافی و ادا نکردن حس کلمات و جملات توسط بازیگران است که از وظایف گروه کارگردانی در هدایت ایشان می‌باشد.

کارگردان فهم درست و به جا آوردن حس دقیق جملات ساختار کلامی را فدای ریتم تند کرده و با این نقص، یکی از قدم‌های پس زدن تماشاگر و قطع شدن ارتباطشان با فیلم را برداشته است.

نقص یاد شده تنها متوجه کارگردان نبوده و از وظایف مهم بازیگران نیز محسوب می‌شود.

روی هم رفته

فیلم سینمایی گیسوم به عنوان نخستین ساخته بلند نوید به‌تویی، این نوید را می‌دهد که با کسب تجربه و رسیدن به پختگی و مشورت گرفتن در امر بازیگردانی و هدایت ایشان، در آینده، آثار عمیق‌تر و با داستانی جذاب از این کارگردان جوان شاهد باشید.

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

کد خبر : 228605 ساعت خبر : 10:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=228605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات