لحظه گرگ و میش بازی های خوب، تناقض در متن و کارگردانی

لحظه گرگ و میش بازی های خوب، تناقض در متن و کارگردانی

به گزارش گلونی سریال تلویزیونی لحظه گرگ‌ و میش، برای نخستین بار در بهمن ۹۷ از شبکه سوم سیما پخش شد و اکنون، مخاطب از شبکه آی‌فیلم تکرار آن را تماشا می‌کند.

داستان این مجموعه از اوج و فرود خانواده‌ای ایرانی در دهه ۶۰ از جنگ گرفته تا تحولات اقتصادی و اجتماعی گفته و تا زمان معاصر ادامه می‌یابد.

روایت لحظه گرگ و میش با محوریت زندگی تنها دختر خانواده با نام یاسمن، پیش می‌رود.

بازیگران

فاطمه گودرزی، شهره سلطانی، فرید سجادی حسینی، علیرضا کمالی، المیرا دهقانی، حسام محمودی فرید، پانیذ برز علی، ناصر سجادی حسینی، نیما نادری، پاشا رستمی، رها خدا یاری، وحید آقاپور، احسان امانی و سیامک احصایی در این سریال حضور دارند.

نگارنده برخلاف یادداشت‌های پیشین، نخست از بازیگری شروع می‌کند.

لحظه گرگ و میش در انتخاب و هدایت بازیگرانش موفق عمل کرده است. بازیگران خوب و درست بازی می‌کنند و کمتر جایی وجود دارد که مخاطب آن را باور نکند، این حاصل انتخاب و هدایت درست و اصولی ایشان است.

مجموعه‌ای که می‌تواند ادعای بهره بردن از چهره‌های ناشناخته یا کمتر شناخته شده را داشته باشد. می‌توان بازیگران را برگ برنده و عامل موفقیت نسبی این سریال دانست.

سریال لحظه گرگ و میش

نماشای گلونی را دنبال کنید

اما نویسنده و کارگردان

لحظه گرگ و میش را همایون اسعدیان بر اساس فیلمنامه‌ای از مونا انوری‌زاده و خودش کارگردانی کرده است. این مجموعه از کشمکش‌های جذاب، ساختار کلامی خوب، قاب بندی و تقطیع کم ندارد، همگی در خدمت هدف‌اند.

آنچه به سریال ضربه زده، وجود تناقضات در وحدت زمان و مکان روایت است.

داستان از دل دهه ۶۰ می‌گوید و بیننده با آن دوره کم و بیش آشناست؛ وجود تعصبات دینی، قومی و عرفی، همچنین نوع روابط میان دختر و پسر، آداب خواستگاری و آیین ازدواج.

این نقص بنیادین در روابط میان آدم‌های داستان، نخست متوجه نویسنده سپس کارگردان است، اما بدون تردید هر دو در این ضد و نقیض‌گویی نقش دارند.

در این یادداشت داستان فاش نمی‌شود

نگارنده به سبب امانتداری و آیین نقد، عجالتا به جزییات سریال نپرداخته تا مخاطب با گره افکنی و گره گشایی‌های مجموعه همراه شده و کیفش را ببرد.

کی و کجا؟

بینندگان آی‌فیلم می‌توانند این سریال را هر روز به‌ جز پنجشنبه‌ها، ساعت ۲۲ یا بازپخش آن را در ساعات ۶ و ۱۴ تماشا کنند.

پایان پیام

کد خبر : 227564 ساعت خبر : 12:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227564
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات