چرا برگزاری و شرکت در رویدادهای گردشگری اهمیت دارد؟

چرا برگزاری و شرکت در وبینارها و رویدادهای گردشگری اهمیت دارد؟

به گزارش گلونی یکی از موضوعات مهم برای راهنمایان گردشگری و فعالان این عرصه، شرکت در سمینارها و وبینارهای آموزشی و استفاده از فرصت انتقال تجربه و آشنایی با مقررات و قوانین است.

گردشگری فعالیت نسبتا پیچیده‌ای است که چندین بخش جامعه و اقتصاد را در بر می‌گیرد.

این امر بدون برنامه ریزی ممکن است باعث ایجاد صدمات ناخواسته و غیر منتظره‌ای شود.

با وجود رقابت شدید برای توسعه گردشگری در جامعه باید برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت بگیرد تا بتوان به اهداف توسعه گردشگری دست یافت.

جاذبه‌های گردشگری یک مقصد، ففط به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود.

در واقع رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می‌دهند خود می‌توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی و استفاده شوند.

وبینارها و رویدادهای گردشگری

امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه‌ها، جشنواره ‌ها، سمینارها و سخنرانی‌های در باب این موضوع و در توسعه آموزش و اقتصاد گردشگری در حال افزایش است.

برپایی این رویدادها به ویژه در سطوح منطقه‌ای و بین المللی از جنبه‌های مختلف موجبات پویایی اقتصاد بومی، توسعه و رونق صنعت گردشگری و نیز حفظ و ارتقاء سطح اشتغال ملی و توسعه گردشگری کمک می‌کند.

به اشتراک گذاشتن تجربه‌های میدانی در فعالیت تورگردانی و راهنمای گردشگری، پرداختن به موضوع بازاریابی و مارکتینگ در حوزه گردشگری به درک اصول و شاخص‌های به روز در این صنعت جهانی کمک کرده و امکان ارائه بهتر خدمات گردشگری را فراهم می‌کند.

باتوجه به اینکه حوزه گردشگری از عرصه‌هایی است که سال به سال با توسعه فناوری و تنوع محصولات گردشگری و با تغییر مطالبات گردشگران، قوانینش تغییر کرده و اطلاعات آن به سرعت کهنه و قدیمی می‌شود.

برگزاری و شرکت در این سمینارها و وبینارها می‌تواند راهبردی مفید در تعیین مقصد و تولید برنامه سفرهای خلاق باشد.

فعالان گردشگری و راهنماهای آموزش دیده و به روز کسانی هستند که آینده گردشگری جامعه و توسعه پایدار در این حوزه را خواهند ساخت.

برای اطلاعات بیشتر اینجا را ببینید.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 227050 ساعت خبر : 9:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=227050
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات