آتش سوزی ارسنجان فارس همچنان ادامه دارد

آتش سوزی ارسنجان فارس همچنان ادامه دارد

به گزارش گلونی طبق آخرین اخبار، کوه سیاه که شهرهای ارسنجان، مرودشت، سیدان و بخشی از شهرستان خرامه را در هم‌جواری خود دارد از چهار روز گذشته دچار آتش سوزی شده و تلاش برای اطفای حریق آن همچنان ادامه دارد.

هرچند که طبق گفته روابط عمومی استانداری فارس ۸۵ درصد حریق مهار شده است، اما محیط‌بانان، نیروهای مردمی، تشکل‌های زیست محیطی، نیروی انتظامی و بسیج برای اطفای حریق کامل در تلاش هستند.

همچنین بالگردهای هلال احمر نیز به این منطقه اعزام شده‌اند، ولی طبق گفته فعالان محیط زیست آنطور که باید کارایی نداشت.

آتش سوزی ارسنجان فارس

نماشای گلونی را دنبال کنید

این منطقه دارای گونه‌های گیاهی کم‌نظیر است که این آتش سوزی آن را تحت تاثیر قرار داده است.

یکی از مشکلات این آتش سوزی در مرحله اول عدم تشکیل ستاد بحران بوده که بعد از چهار روز همچنان اقدامات لازم انجام نگرفته است.

همچنین صعب‌العبور این منطقه، حضور افراد و دسترسی به مناطق آتش سوزی را تحت تاثیر قرار داده است و با توجه به امکانات و تجهیزات گروه‌های امدادی، رسیدن به این منطقه دشوار است.

وزش باد گرم و تغییر یافتن جهت آتش سوزی و شعله‌ور شدن آتش در مساحت گسترده از دیگر مشکلات این آتش سوزی است به طوری که مناطقی از منابع طبیعی شرق فارس نیز دست به گریبان آتش سوزی شده‌اند.

گفتنی است روابط عمومی استانداری فارس نیز اعلام کرده است که هم اکنون حدود ۷۰۰ نفر از شهرستان‌های مختلف برای اطفای حریق در مراتع و جنگل‌های کوه صف، کوه سیاه و نقاط حائل بین سه شهرستان ارسنجان، مرودشت و پاسارگاد برای کمک به اطفای حریق حضور دارند.

این آتش سوزی در حالی ادامه دارد که با وزش باد، مجددا شعله‌ور می‌شود و کار گروه‌های امدادی را سخت می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: سارا ملاعباسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233977 ساعت خبر : 6:40 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233977
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات