آتش سوزی مراتع وزگ بویراحمد مهار شد

آتش سوزی مراتع وزگ بویراحمد مهار شد

از اول امسال بیش از ۶ مورد آتش سوزی در این منطقه زخ داده است

به گزارش گلونی به نقل از ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از مهار و خاموش شدن یک مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در عصر روز پنجشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۰ خبر داد.

عباس حسن‌زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: «این آتش سوزی‌ها ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در منطقه «احمدآباد وزگ» رخ داد ساعت ۱۹ مهار شده است.

وی در خصوص علت این آتش سوزی اظهارکرد: «علت این آتش سوزی‌ خطای انسانی بوده است».

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: «با حضور به موقع نیروهای مردمی، دیدبان‌های محلی و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان این آتش سوزی‌ها مهار و خاموش شد».

حسن‌زاده بیان کرد: «میزان خسارات وارده ناشی از این آتش‌سوزی تقریبا ۲ هکتار بوده که بیشتر مرتع و پوشش جنگلی کیکم، گون و ارزن بوده است».

آتش سوزی مراتع وزگ بویراحمد مهار شد

با آغاز فصل گرما آتش سوزی جنگل‌ها به اخبار روزانه کشور تبدیل شده است بدین معنا که هر روزه شاهد آتش سوزی یکی از جنگل‌های کشور هستیم که این موضوع خود می‌تواند آثار منفی بسیاری را بر جای بگذارد.

با این اوصاف می‌توان این ادعا را داشت که جنگل‌های ایران در شرایط بحرانی به سر می‌برند چرا که تعداد دفعات حریق نسبت به سال گذشته در برخی مناطق مثل وزگ رشد چشمگیری داشته است.

 باید توجه داشت که طبق بررسی‌های به عمل آمده مسوولان ارزش مادی هر هکتار جنگل که دچار آتش‌سوزی می‌شود را  در حدود ۶۰۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند.

این در حالی است که علاوه بر آسیب‌های اقتصادی، آتش سوزی می‌تواند تبعات زیست محیطی و در پی آن خسارت به خاک جنگل را به دنبال داشته باشد.

به گونه‌ای که کارشناسان بر این باور هستند که آتش سوزی در مقام اول تخریب محیط زیست قرار دارد که می‌تواند علاوه بر تخریب محیط زیست آسیب‌های اقتصادی بسیاری را بر کشور وارد می‌سازد.

اخبار بیشتر از آتش سوزی‌ها را می‌توانید در گلونی بخوانید.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 234775 ساعت خبر : 10:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=234775
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات