آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا در بنستان و میمند

آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا مهار شد

به گزارش گلونی طبق گزارش‌های رسیده، آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا ۲۴ تیر، ساعت ۴ عصر از ارتفاعات روستای میمند شهرستان دنا آغاز و تاکنون به ارتفاعات روستای بنستان و سادات محمودی رسیده است.

دو شب گذشته در چندین نوبت گروه‌های مردمی و نیروهای یگان حفاظت محیط زیست موفق به مهار آتش‌سوزی شدند ولی با شدت گرفتن وزش باد دوباره این آتش شعله‌ور شد.

یکی از فعالین که در منطقه حضور دارد گفت: «آتش در حالت رونده از یک سمت در ارتفاعات روستای میمند و از سمت دیگر در ارتفاعات روستای بنستان همچنان به پیشروی ادامه می‌دهد.

خط آتش همچنان به پارک ملی دنا نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود ولی با تجهیزات معمولی و حضور بیشتر نیرو قابل کنترل است. به دلیل اینکه منطقه چندان سخت‌گذر نیست و دمای هوا در این منطقه تقریبا برای اطفای حریق مساعد است.»

منطقه حفاظت شده دنا تحت پوشش سازمان محیط زیست است که در دل این ناحیه ذخیره‌گاه زیست کره پارک ملی قرار دارد.

گفتنی است این پارک به دلیل تنوع زیستی در سال ۱۳۸۹ با موافقت شورای عالی به عنوان زیستگاه حیات‌وحش ایران در فهرست یونسکو به ثبت رسید.

این پارک ملی و منطقه حفاظت‌ شده با طول ۸۰ کیلومتر طولانی‌ترین رشته کوه زاگرس است.

پارک ملی دنا منطقه‌ای کاملا کوهستانی با صخره‌ها، پرتگاه‌ها و ارتفاعات صعب‌العبور است. همین دلیل مانع ایجاد سیل‌های ویرانگر و نابود‌کننده جهت از بین رفتن پوشش گیاهی و حیات‌وحش این منطقه شده است.

در این پارک که دنباله رشته کوه‌های زاگرس است، شما شاهد ۴۹ قله با ارتفاع‌هایی بیش از ۴۰۰۰  متر هستید. پست‌ترین نقطه‌ این منطقه حداقل ۳۰۰۰ متر ارتفاع دارد.

به دلیل همین پستی و بلندی‌ها، آتش‌‌سوزی در این منطقه می‌تواند حادثه‌آفرین باشد و با توجه به صعب‌العبور بودن و دسترسی دشوار، زمان آتش‌سوزی را طولانی‌تر کند.

اخبار بیشتر از آتش سوزی‌ها را بخوانید

پایان پیام

گزارشگر: امید سجادیان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236019 ساعت خبر : 10:53 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236019
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات