آتش سوزی پارک ملی گلستان و اطفای حریق با کمک محیط بانان

آتش سوزی پارک ملی گلستان و اطفای حریق با کمک محیط بانان

به گزارش گلونی اخبار آتش‌سوزی‌های اخیر فقط به جنگل‌های زاگرس محدود نشده و این بار این آتش‌سوزی در پارک ملی‌ گلستان اتفاق افتاده است.

وحید خیرآبادی در صفحه شخصی خود درباره این حادثه نوشت: «اطفای حریق در منطقه زاو پارک ملی‌ گلستان توسط محیط‌بانان، همیاران محیط زیست و اهالی سخت‌کوش روستای زاو، یل چشمه و لهندور.»

در آتش‌سوزی‌های اخیر محیط‌بانان و مردم محلی به علت نزدیک بودن به محل واقعه، جزو اولین افرادی هستند که خود را برای کمک می‌رسانند.

چرا که این جنگل‌ها برای آنها مهم بوده و برای حفظ آن با یکدیگر همراهی می‌کنند.

این منطقه نیز مانند بسیاری از مناطق ایران، بقا و حفظ طبیعت به لطف بومی‌ها و مردم محلی است که در نزدیکی این مناطق زندگی می‌کنند.

وبینار پارک ملی گلستان و حفاظت مشارکتی را در گلونی ببینید

آتش سوزی پارک ملی گلستان

از طرفی این جنگل‌ها علاوه بر نزدیکی به زیستگاه آنها، جزو میراث ملی محسوب می‌شود.

گفتنی است پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

پارک ملی‌ گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی چون پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز است و به ویژه به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.

گلستان در سال ۱۳۵۴ نخستین پارک ملی ایران شد که در فهرست میراث جهانی یونسکو به عنوان یکی از ۵۰ ذخیره‌گاه زیست محیطی کره زمین به ثبت رسید.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش اندکی نیز در استان سمنان قرار دارد.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232875 ساعت خبر : 2:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232875
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات