اختلافات خانوادگی در دوران کرونا چند برابر شد

اختلافات خانوادگی در دوران کرونا چند برابر شد

به گزارش گلونی مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه شیوع کرونا و فشارهای اقتصادی و … دامنه اختلافات خانوادگی را به شدت افزایش داده است، اعلام کرد: «طی این مدت تماس با اورژانس اجتماعی و خط ۱۴۸۰ بهزیستی رشد ۴۰۰ درصدی داشته است».

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون، خبر افزایش اختلافات خانوادگی از موضوعات مورد بحث کارشناسان جامعه‌شناسی حوزه خانواده و بهزیستی بود.

دوران کرونا تجربه جدیدی پیش روی خانواده‌ها گذاشت. دوران خانه‌نشینی، با رکود اقتصادی و از دست رفتن کسب‌و‌کار و تهدید سلامتی گره خورد و بهانه برای تنش و مشاجره را بیشتر کرد.

اختلافات خانوادگی در دوران کرونا چند برابر شد

اگرچه اختلافات و آسیب‌های اجتماعی در ایام پیش از کرونا نیز وجود داشت، اما در دوره کرونا، معضل اساسی کنار هم بودن اعضای خانواده بود که حقایق زیادی را در خصوص نبود مهارت و فرهنگ خانگی روشن کرد.

به باور کارشناسان: «تشدید اختلالات روانی مانند بدبینی، ایراد گرفتن، نبود اوقات فراغت، مدیریت نکردن سلایق مختلف اعضای خانواده، مردسالاری و شیوه‌های سنتی در اداره خانواده، مشکلات بهداشتی ناشی از کرونا و غیره از عمده موضوعاتی بود که خانواده‌ها را از درون درگیر کرد».

به همین خاطر بود که تعداد تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۳ یا اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی به طور چشمگیری افزایش یافت.

کرونا تبدیل به عیاری جامعه‌شناسانه شد که روابط خانواده‌ها را محک زد و باعث شد تا خیلی از زوجین و پدر و مادرها به کمبودهای عاطفی و احساسی درون خانواده پی ببرند.

متاسفانه انتظار برای رسیدن روزهای پساکرونا و آسیب‌شناسی اجتماعی این افزایش اختلافات، دردی را دوا نمی‌کند.

آنچه مسلم است هم‌زیستی اجباری حاصل از شیوع ویروس کرونا، زمینه‌ساز ظهور چالش‌های مختلف در روابط شده است.

تعارض‌های حاصل از کرونا نشان داد پایه‌های خانواده به عنوان مهم‌ترین نهاد اجتماعی تا چه اندازه می‌تواند سست و متزلزل باشد.

نشان داد که که خانواده‌های ما تا چه میزان فاقد مهارت‌های لازم برای درک و تحمل یکدیگر در شرایط نامتعارف هستند.

و هشدار داد که افراد خانواده امروز باید احترام به حوزه تک‌تک اعضا را یاد بگیرند و مهارت‌های زندگی را تمرین کنند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235148 ساعت خبر : 2:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235148
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات