تاریخچه تصادف اتوبوس از زنده ماندن مریم میزراخانی تا مرگ ۵ سرباز

تاریخچه تصادف اتوبوس از زنده ماندن مریم میزراخانی تا مرگ ۵ سرباز

به گزارش گلونی کمتر از یک روز پس از تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست در آذربایجان غربی و فوت دو خبرنگار جوان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد از کشته شدن ۵ سرباز معلم، در حادثه تصادف اتوبوس حامل سربازان در جاده ابرکوه به دهشیر خبرداد.

در این سانحه که در ساعت ۶ صبح روز پنجشنبه سوم خرداد ماه ۱۴۰۰ رخ داد، برخورد یک دستگاه تریلی با اتوبوس سربازان، ۵ خانواده را داغدار جوانان‌شان کرد.

خالدی، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت : «متأسفانه امروز صبح یک دستگاه اتوبوس در محور زاهدان – آباده در دهشیر یزد واژگون شد که در این حادثه پنج نفر کشته و ۳۳ نفر مصدوم شدند. تمامی مسافران این اتوبوس سرباز بودند که در حال اعزام به محل خدمت بودند».

آنطور که گفته شده تمامی سرنشینان این اتوبوس مشمولینی بودند که قرار بود به عنوان سرباز معلم در آموزش و پرورش خدمت کنند.

این مشمولین اعزامی‌های امسال بودند که از مهرماه بنا بود تا به عنوان معلم در محل‌های تعیین شده ادامه خدمت سربازی خود را بگذرانند.

پلیس راه یزد علت واژگونی اتوبوس در دهشیر تفت را نقص فنی ترمز خودرو و ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه است. اعلام کرد.

نماشای گلونی را دنبال کنید

نقص فی ترمز خودروها، فرسودگی اتوبوس‌ها و عدم توجه به ایمنی ترابری تا به حال جان چند جوان نخبه، خبرنگار، سرباز و … را در تصادفات جاده‌ای کشور گرفته است.

آیا کسی مسئولیت رفت وآمد اتوبوس‌های فرسوده و دارای نقص فنی را به عهده می‌گیرد؟

کسی می‌تواند مرهمی برای داغی که با سهل‌انگاری و قصور بر دل پدران و مادران این جوانان گذاشته شده، بیابد؟

نگاهی به آمار و تاریخچه تصادف اتوبوس در ایران و  و به ویژه تصادف‌هایی که مسافران آن را دانش‌آموزان، زائران یا نخبگان علمی تشکیل می‌دادند، به خوبی یادآور این خاطرات تلخ است.

از اسفند ۱۳۷۶ که سقوط اتوبوس حامل دانشجویان شریف تنها بازمانده‌ای به نام مریم میرزاخانی داشت، تا ۲۶ دانش‌آموز دختر بروجنی که در بازگشت از سفر راهیان نور قربانی ارابه های مرگ شدند،

تا امروز صفحه حوادث جاده‌ای کشور پر بوده از خبرهای مرگبار تصادفات اتوبوس‌هایی که برند یا فرسودگی‌شان باعث آتش گرفتن یا تصادف شده است.

چرا بعد از تکرار این حوادث هنوز هم نظارتی بر ترابری اتوبوس‌های غیر استاندارد وجود ندارد؟

چرا اراده‌ای برای عملی شدن راهکارهای کاهش و کنترل حوادث جاده‌ای که از جلسات رنگارنگ بیرون می‌آید، به چشم نمی‌آید؟

چند اتوبوس مرگ دیگر باید در این جاده‌ها جان‌ عزیز فرزندان این سرزمین را حراج کند، تا فکری به حال استاندارد سازی، جاده و سفر و وسایل نقلیه کنیم؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232405 ساعت خبر : 4:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232405
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات