هر ۳۰ روز ۵۰ تاکسیران در تهران فوت می‌‌کنند

هر ۳۰ روز ۵۰ تاکسیران در تهران فوت می‌‌کنند

به گزارش گلونی مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد که در پیک کرونا شاهد فوت ۵۰ راننده تاکسی در یک ماه بودیم و علی‌رغم دستور رئیس جمهور هنوز اقدامی در راستای واکسیناسیون راننده تاکسی‌ها صورت نگرفته است.

محمد روشنی در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون رانندگان تاکسی با بیان این‌که علی‌رغم تمام مکاتبات و دستورات اخذ شده هنوز واکسیناسیون رانندگان تاکسی انجام نشده است، اظهار کرد: « رئیس جمهور در نامه واکسیناسیون رانندگان تاکسی دستور داده است که اقدام شود اما تاکنون اقدامی در مورد واکسیناسیون رانندگان تاکسی صورت نگرفته است».

متاسفانه فقط در تهران بیش از ۲۵۰ راننده با پروانه فعالیت و همچنین ۱۵۰ راننده تاکسی که پروانه فعالیت آنها منقضی شده براثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

هر ۳۰ روز ۵۰ تاکسیران در تهران فوت می‌‌کنند

به گفته محمد روشنی: «تعداد رانندگان درگیر به کرونا زیاد است، چرا که ۲۵ درصد حمل و نقل عمومی تهران توسط تاکسی پوشش داده می‌شود و این افراد روزانه سه الی چهار میلیون نفر را جابه‌جا می‌کنند».

آنچه از این اظهارات بر می‌آید آن است که ستاد کرونا هرچه‌ زودتر باید اقدامی موثر در راستای واکسیناسیون رانندگان تاکسی انجام دهد.

اغلب رانندگان تاکسی جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و با بیماری و مرگ آن‌ها، معمولا خانواده‌هایشان سرپرست و تنها ممر درآمدی خود را از دست می‌دهند.

رانندگان تاکسی حقوق ثابتی ندارند و حتی ابتلای ساده آن‌ها و خانه نشینی چند هفته‌ای می‌تواند آن‌ها را دچار مشکلات معیشتی فراوان کند.

با توجه به فعالیت حدود یک صد هزار نفری جامعه تاکسیرانی در تهران که روزانه جابجایی تعداد کثیری از شهروندان را در شهر انجام می‌دهند، برای جلوگیری هر چه بیشتر از انتشار و شیوع ویروس کرونا لازم است تاکسیرانان عزیز و مشاغل دیگری که بیشترین برخورد را با مردم دارند، در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

پایان پیام

گزارشگر: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235481 ساعت خبر : 1:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235481
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات