تجهیز نهضت سبز زاگرس و گروه‌های کهگیلویه و بویراحمد

تجهیز نهضت سبز زاگرس برای جلوگیری از آسیب احتمالی

گلونی در ادامه کمک‌های نقدی شما برای طبیعت در چارچوب پویش کمک به زاگرس این بار به سراغ نهضت سبز زاگرس (یاسوج) رفته است.

کفش، کوله پشتی، لباس مخصوص، اره دستی، بیلچه فلزی، هدلایت (چراغ پیشانی)، کیف دوشی برزنتی و مشک آب از جمله تجهیزاتی است که در اختیار این انجمن قرار گرفته است.

این انجمن قرار است این وسایل را بین دیگر گروه‌های فعال در منطقه تقسیم کند.

برای خرید این وسایل ۴۹ میلیون تومان از محل کمک‌های مردمی هزینه شده است که بخشی از این اقلام را در تصویر می‌بینید.

طبق گفته مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد، ۱۸ درصد از جنگل‌های زاگرس در این استان است که با داشتن حدود ۸۷۵ هزار هکتار جنگل بیشترین سرانه را در کشور دارد و حدود ۱۸۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان تحت پوشش حفاظت نیروهای مردمی است.

همچنین نهضت سبز زاگرس از سال ۱۳۷۸ تشکلی غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که داوطلبانه در حوزه‌هاي فرهنگی،اجتماعی، زیست محیطی وخیریه در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کند.

نهضت سبز زاگرس از طرف مرکز صلح و محیط زیست، شایسته کسب عنوان انجمن برتر محیط زیستی کشور شد و روز چهارشنبه در بیستمین روز اسفندماه ۹۹، لوح تجلیل و جایزه‌ سال صلح و محیط زیست «جایزه‌ دکتر تقی ابتکار» را دریافت کرد.

این جایزه تا سال ۱۳۸۴ توسط فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران که مرحوم دکتر تقی ابتکار عضو پیوسته آن بودند به فعالان عرصه محیط زیست اهدا می شد.

گفتنی است کمک به سازمان‌های مردم نهاد و تجهیز گروه‌های بومی دوست‌دار طبیعت می‌تواند در کنار کمک به اطفای حریق امکان ساخت آبشخور، توزیع علوفه، تهیه منبع یا لوله‌های انتقال آب، درختکاری و بوته کاری و …  را فراهم کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233643 ساعت خبر : 4:57 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233643
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات