تصادف مرگبار در فشافویه و تاثیر تغییر اقلیم در این حادثه

تصادف مرگبار در فشافویه و تاثیر تغییر اقلیم در این حادثه

به گزارش گلونی رئیس پلیس راه تهران بزرگ از مرگ سه تن در پی تصادف تریلی با ۹ خودرو سواری در فشافویه خبر داد.

سرهنگ نورالله خادم اظهار کرد: «در ساعت ۱۸:۴۵ روز گذشته برخورد یک دستگاه تریلی کفی با چندین خودرو در جاده قدیم تهران-قم، قبل از پلیس راه حسن‌آباد به مرکز فوریت‌های پلیسی۱۱۰ اعلام شد که در پی آن و بلافاصله اکیپی از ماموران پلیس راه به همراه عوامل امدادی به نشانی اعلامی اعزام شدند».

وی افزود: «با حضور ماموران مشخص شد که یک دستگاه خودروی تریلی با بار آهن که در جاده قدیم تهران – قم در حال حرکت بوده با ۹ دستگاه خودروی سواری برخورد و موجب بروز تصادف زنجیره‌ای شده است».

تصادف مرگبار در فشافویه

رئیس پلیس راه تهران با بیان اینکه در این حادثه سه تن کشته و ۱۱ نفر مجروح شدند گفت: «یک راننده و ۲ تن از سرنشینان خودروها فوت و ۸ راننده و ۳ سرنشین مجروح شدند که توسط عوامل امدادی به نزدیک‌ترین بیمارستان منتقل شدند».

خادم درباره دلیل این حادثه نیز اظهار کرد: «این تصادف همزمان با وزش طوفان شن در مناطق جنوبی تهران رخ داده است و علت این حادثه در حال بررسی است».

یکی از مهم‌ترین عوامل در تصادفات جاده‌ای، وجود شرایط آب و هوایی نامساعد، وزش باد و گرد و خاک در هنگام رانندگی است.

بروز گرد و خاک و باد شدید باعث کاهش دید افقی، انحراف به چپ، هدایت مشکل خودرو، واژگونی خودر، ایجاد فشار روانی برای راننده و پوشیده شدن سطح جاده با شن و ماسه و … می‌شود.

هدایت وﺳﺎﻳﻞ ﻧﻘﻠﻴﻪ در ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻮﻓﺎن‌ﻫﺎی گرد و خاک ﺑﺴﻴﺎر سخت و ﺧﻄﺮﻧﺎک اﺳﺖ.

همان‌طور که گرد و خاک به ﻋﻨﻮان یک ﻣﺎﻧﻊ مهم سد راه رانندگی استاندارد می‌شود، ﺗﺎﺛﻴﺮ ﺑﺎد ﺑﺮ وﺳﺎﻳﻞ ﻧﻘﻠﻴﻪ نیز ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎی ﻣﺨﺘﻠفی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﺎد، زاوﻳﻪ و … بر ﺳﻮاﻧﺢ ﺟﺎده‌‌ای تاثیر بسزایی دارد.

اگر پیشتر اثر بروز طوفان شن و کاهش دید افقی در تصادفات، فقط به مناطق کویری و استان‌های مرکزی و جنوب شرق کشور محدود می‌شد، حالا تغییر اقلیم و خشکسالی و ریزگرد، راهش را به پایتخت باز کرده و در حوالی تهران قدرت‌نمایی می‌کند.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233571 ساعت خبر : 1:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233571
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات