جریان سیلاب به هیچکس رحم نمی‌کند پس وارد نشوید

جریان سیلاب به هیچکس رحم نمی‌کند

به گزارش گلونی در فیلم‌ها و عکس‌هایی که از سیل‌ها منتشر می‌شود مشخص است که عده‌ای به هر دلیلی قصد ورود به جریان سیلاب را دارند که این کار مساوی است با مرگ حتمی.

عده‌ای با خودروی شخصی می‌خواهند از یک جاده که در جریان سیلاب قرار گرفته عبور کنند، برخی می‌خواهند یک آبی به ماشین خود بزنند و عده‌ای عشق هیجان هستند، می‌خواهند پوز دیگری را بزنند و یک ماجرای جذاب را در دفتر خاطرات خود ثبت کنند.

برای همین با خودرو وارد جریان سیلاب می‌شوند و می‌خواهند از آن عبور کنند اما لحظاتی بعد از دروازه برزخ عبور می‌‌کند و وارد آن دنیا می‌شوند.

شاید از کنار و از دور جریان سیلاب خیلی کند و کم‌عمق به نظر برسد؛ اما در سیل هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست.

از کجا معلوم وقتی شما با خودروی خود وارد جریان سیلاب شدید ناگهان حجم زیادی از آب وارد جریان نشود و خودروی شما را با خود نبرد؟

از کجا معلوم بخشی از پل یا جاده به خاطر سیل ریزش نکرده باشد و شما با خودرو به داخل آن فرو نروید؟

از کجا معلوم داخل آب گیر نکنید و با برخورد اجسام دیگر مانند درخت و بشکه و تخته سنگ و… به شما آسیب نبینید؟

نکته بعدی اما این است که هرگز گول قدرت ماشین خود را نخورید.

خیال نکنید چون نیسان دارید یا شاسی‌بلند سوار می‌‌شوید یا قبلا یک بار با پراید از روی رودخانه می‌سی‌سی‌پی عبور کردید یا ۵۰ دادید موتور ماشین‌تان را تقویت کردید برای همین روزها و… پس می‌توانید حالا وارد جریان سیلاب بشوید.

خیر. شما هرگز اجازه ورود به داخل آب را ندارید. قدرت جریان آب می‌تواند از قدرت هر خودرویی بیشتر باشد.

باید توجه داشت جریان سیلی با عمق ۱۵ سانتیمتر که با سرعت در حال حرکت است قادر است اشخاص پیاده را با خود ببرد و یک عمق ۶۰ سانتیمتری می‌تواند ماشین شما را مستغرق و شناور کند.

بنابراین زمانی که اتومبیل در آب می‌ایستد، از طرف آب نیروهایی به ماشین وارد می‌شود طوری‌که به ازای هر ۳۰ سانتیمتر ارتفاع آب ۲۲۵ کیلوگرم نیروی افقی به ماشین وارد می‌شود.

فاکتور مهم‌تر نیروی رو به بالای آب است و به ازای هر ۳۰ سانتیمتر آبی که در اطراف ماشین بالا می‌آید، ۶۷۵ کیلوگرم نیروی رو به بالا به ماشین وارد می‌شود، به عبارت دیگر به ازای هر ۳۰ سانتیمتر آب ۶۷۵ کیلوگرم از وزن ماشین کم می‌شود.

بنابراین ۶ سانتیمتر آب با وارد آوردن ۵۰۰ کیلوگرم نیروی افقی و ۱۳۵۰ کیلوگرم نیروی رو به بالا، می‌تواند اکثر اتومبیل‌ها را واژگون کند.

راستی اگر باز هم دل‌تان خواست وارد جریان سیلاب بشوید، انتظار نداشته باشید هلال احمر با هلیکوپتر و یک تیم تخصصی آویزان از آن بیایند و شما و ماشین شما را از عمق آب نجات بدهند.

سیل و زلزله در دنیای واقعی بسیار متفاوت است با هالیوود و فیلم‌های اکشن-حادثه‌ای‌.

درباره سیل و اتفاقات مربوط به آن بیشتر بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236386 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236386
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات