هلال احمر در جستجوی یک پیرمرد در حوالی کبودوال گلستان

هلال احمر در جستجوی یک پیرمرد در حوالی کبودوال گلستان

با گذشت ۷۲ ساعت از گم شدن پیرمرد ۸۵ ساله در منطقه جنگلی کبودوال در استان گلستان تلاش‌ها برای پیدا کردن او ادامه دارد‌.

به گزارش گلونی سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان علی‌آباد کتول، از اجرای عملیات برای جستجوی یک پیرمرد گم‌ شده در جنگل کبودوال خبر داد.

ربیع‌اله افشانی تصریح کرد: «ساعت ۱۷:۴۵ روز گذشته ۵ تیرماه ۱۴۰۰، با گزارش گم شدن یک پیرمرد ۸۵ ساله در منطقه جنگلی آبشار کبودوال علی‌آباد کتول از طریق تماس‌های مردمی با سامانه تلفنی ۱۱۲ هلال ‌احمر گلستان، ۵ تیم امدادی از هلال احمر شهرستان و پایگاه زرین گل به تعداد ۲۵ نفر با به کارگیری ۴ خوروی امدادی و یک دستگاه موتورسیلکت به محل حادثه اعزام و جست و جوی گمشده را آغاز کردند».

وی افزود: «پس از چند ساعت جست و جو، عملیات در ساعت ۲۳ شب موقتا به حالت تعلیق درآمد و صبح امروز با اضافه شدن ۲ قلاده سگ عملیات از سر گرفته شد و جست و جوها با همکاری نیروهای مردمی و منابع طبیعی برای پیدا کردن پیرمرد ۸۵ ساله که اهل شهرستان شوش استان خوزستان است ادامه دارد».

به گفته افشانی روز گذشته ۱۰ موتور تیم آفرود هم حضور داشتند که عصر امروز مجدد به کمک تیم های عملیاتی هلال احمر خواهند آمد.

بی‌احتیاطی گردشگران و تخلفات تورهای گردشگری، احتمال گم شدن افراد به ویژه در اقلیم جنگلی را بالا می‌برد.

در همین استان اولین بار نیست که گردشگری گم می‌شود

رییس جمعیت هلال احمر گرگان، شنبه ۱۵ خرداد ماه امسال، از پیدا شدن ۴ گردشگر گمشده در ارتفاعات زیارت پس از یک شبانه روز عملیات جستجو خبر داد.

در عملیات قبلی افراد گمشده یک زن و ۳ مرد بودند، توسط نیروهای مردمی در منطقه جنگلی نومل حوالی چشمه قاسم پیدا شدند.

ما امیدواریم این پیرمرد گمشده خوزستانی هرچه زودتر پیدا شود، اما طبیعت‌گردی بدون راهنما و ساده‌انگارانه با کسی شوخی ندارد.

همیشه هم جستجوهای ناجیان هلال احمر و مردم محلی ختم به خیر نمی‌شود.

هنوز هم خیلی‌ها مد‌ت‌ها جستجو و سرانجام پیدا شدن سها رضانژاد را که سال گذشته با یک تور طبیعت‌گردی به ارتفاعات کردکوی سفر کرده بود، به خاطر دارند.

ماندن در کنار جمع همسفران، کمی هوشیاری، احتیاط و دوراندیشی شرط لازم برای یک سفر امن به طبیعت و ساختن خاطرات خوش از گردش و تماشای زیبایی‌هاست؛ این موضوع را جدی بگیریم!

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233014 ساعت خبر : 10:10 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233014
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات