حفاظت از محیط زیست مازندران با لودر اجاره ای

حفاظت از محیط زیست مازندران بدون امکانات و با لودر اجاره ای

به گزارش گلونی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از کمبود امکانات این اداره برای مهار آتش سوزی‌های مکرر در جنگل‌های این استان خبر داد.

علی اکبر یداللهی گفت: «با توجه به پیگیری‌های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متاسفانه همچنان بعد از ۳ سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است».

این در حالی است که فقط از آغاز سال جاری (۱۴۰۰) تاکنون ۱۱ فقره آتش سوزی در این استان به وقوع پیوسته است.

این آتش سوزی‌ها در اقصی نقاط جنگل‌های هیرکانی مازندران رخ داده و این میراث گران‌بها در نبود امکانات کافی و با وجود گرمای بی‌سابقه و خشکسالی، هر روز بیش از پیش تهدید می‌شود.

امسال در پناهگاه حیات وحش میانکاله، جنگل‌های آمل و نوشهر و … شاهد حریق‌های مختلف بودیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران: «از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون هزار مترمربع از جنگل‌های آمل و نوشهر و دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط بانان منطقه، آتش سوزی به طور کامل مهار شد».

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: «۹ مورد آتش سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعاً ۵۰ هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شدکه با حضور محیط بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله ، آتش سوزی‌ها مهار شد».

منشا این حریق‌ها هرچه باشد، اداره محیط زیست و محیط بانان این استان از داشتن حداقل امکانات برای رویارویی با این آتش‌ سوزی‌ها محرومند.

آن‌طور که یداللهی اعلام کرد: «با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر بصورت استیجاری به همراه دو دستگاه خود روی آتش‌نشانی جهت اطفاء حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است».

باعث تاسف است که با وجود تکرار آتش سوزی و دیگر حوادث اداره کل محیط زیست استان مازندران که مدیریت مناطق حفاظت‌شده و بسیار مهم را برعهده دارد به تازگی موفق به ایجاد پایگاه اطفاء حریق در مرکز و شرق استان، شده است.

عجیب آن که دستگاه عریض و طویل یک وزارت‌خانه چطور بعد از این همه سال نمی‌تواند از عهده تهیه یک لودر نه بالگرد و هواپیمای مخصوص آتش‌نشانی، دست کم در محدود جنگل‌های هیرکانی، بر بیاید!

یا دست کم امکانات حداقلی اطفای حریق را در اختیار استان‌های زیرمجموعه خود قرار دهد!

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233811 ساعت خبر : 1:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233811
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات