خیز پنجم کرونا در راه است لطفا نگویید مردم نگران نباشند

خیز پنجم کرونا در راه است لطفا نگویید مردم نگران نباشند

به گزارش گلونی علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تازه‌ترین مصاحبه‌اش اعلام کرد: «‌مردم نگران تزریق دوز دوم واکسن کرونا نباشند زیرا به اندازه کافی توزیع و در دسترس قرار گرفته است».

رئیسی درباره تاخیر پیش آمده در تزریق دوز دوم واکسن نیز افزود: «مردم نباید نگران باشند در مورد واکسن سینوفارم فاصله زمانی هشت هفته میان دوز اول و دوم و واکسن اسپوتنیک ۱۲ هفته فاصله زمانی موردی ندارد».

دعوت مردم به نگران نبودن و عادی‌سازی شرایط واکسیناسیون و مدیریت کرونا در کشور، یک سناریوی تکراری و آزاردهنده است.

به ویژه وقتی خبرها از احتمال آغاز خیز پنجم کرونا در استان‌های جنوبی کشور خبر می‌دهند.

به گفته ستاد کرونا: «اکنون در استان‌های جنوبی کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد شاهد افزایش روند کرونا هستیم.

۳۲ شهر کشور از لحاظ وضعیت کرونا قرمز، ۱۷۴ شهر نارنجی و ۲۴۲ شهر نیز زرد هستند و روند شیوع کرونا در استان‌های هرمزگان و بوشهر گرچه افزایشی بود، کندتر شده و بطور کلی روند این بیماری در کشور نزولی است».

خیز پنجم کرونا در راه است

افزایش تعداد شهرهای قرمز به ۳۲ شهر در کشور، عملی نشدن وعده وزیر بهداشت برای تزریق ۱۴ میلیون نفر تا پایان بهار، سردرگمی ادامه‌دار سالمندان کشور برای تزریق دوز دوم واکسن، عدم اعلام مراجعه گروه‌های سنی و اولویت‌های بعدی برای واکسن، همه و همه جای نگرانی دارد.

وضعیت مدیریت کرونا در کشور که جورش را بیشتر تعطیلی کسب و کارها و منع تردد و سفر مردم کشیده تا اعلام به موقع، ایزوله‌سازی شهرهای قرمز، لغو سفرهای هوایی، تسریع واکسیناسیون و مدیریت کلان حوزه بهداشت، هم جای نگرانی دارد.

طبق کدام سند علمی و پژوهش صورت گرفته روی واکسن‌های مختلف، سخنگوی ستاد کرونا بدون ارجاع علمی اعلام و ادعا می‌کند که تاخیر یا جایگزینی واکسنی دیگر در دوز دوم بلامانع است و مشکلی در سلامت افراد ایجاد نمی‌کند؟

سیاست یک بام و دو هوای ستاد کرونا در این یک سال و اندی و در چهار خیزش پیاپی ویروس در کشور که هر بار با اعلام این جمله کلیدی: «مردم نگران نباشند!»، ادامه یافته است.

بزرگواران ستاد کرونا بهتر است بدانند اتفاقا شنیدن همین جمله مردم را بیشتر نگران می‌کند!

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 232671 ساعت خبر : 12:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=232671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات