دانلود آلبوم نوای نور اثری از حسین علیزاده و مجید خلج

دانلود آلبوم نوای نور اثری از حسین علیزاده و مجید خلج

این مجوعه شامل دو نوازی تار «حسین علیزاده» و تنبك «مجید خلج» است.

دانلود آلبوم نوای نور

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی این آلبوم شامل كنسرت «نوای نور» علیزاده و خلج در تالار شهر بروكسل است كه قطعاتی چون «تجلی بر انعكاس»، «هنگامه هنگام»، «سه وهله تابش»، «رقص آیینه‌ها»، «برخورد در بازتاب»، «مرورهای آبگون»، «گردش انعكاس» و …در آن اجرا شده است.

روی جلد این آلبوم آمده است: «گه‌گاه رویدادهایی پدید می‌آیند كه پیامدشان هم‌گرایی چندین باور گوناگون در نقش‌های یگانه ‌است. با پدیدار شدن این یگانگی، نیروهای درونی آن باورها، به جلال یك‌دیگرمی‌افزایند تا جایی كه وجودشان به تابش درمی‌آید و نور جایگزین‌شان می‌شود.

شایسته است با دانلود قانونی و خرید از سایت‌های معتبر حقوق مادی و معنوی عوامل تهیه و تولید را رعایت کرده و با این کار از انتشار این آلبوم و سایر آثار موسیقایی حمایت کنیم.

حسین علیزاده سال ۱۳۳۰ در تهران متولد شد.

پس از پايان تحصيلات در هنرستان موسيقی در سال ۱۳۴۹ به گروه موسیقی دانشکده هنرهای زیبا راه یافت و در دو رشته نوازندگی و آهنگسازی فارغ‎التحصيل شد.

این هنرمند موسیقی را نزد «هوشنگ ظريف»، «علی اكبر شهنازی»، «احمد عبادی»، «محمود كريمی»، «عبدالله دوامی» و «سعيد هرمزی» فرا گرفت.

سال ۱۳۵۵ به همراه زنده ‎یاد «پرویز مشکاتیان» گروه «عارف» را تشکیل داد.

حسین علیزاده بر خلاف بسیاری دیگر از هنرمندان که فقط به اجرای موسیقی به شکل کاملاً سنتی آن می‌پردازند، نوآوری‎‌های بسیاری داشته است.

ابداع «مقام داد و بیداد» و «اجرای پلی فونیک آواز ایرانی» از این نمونه‌‎ها به شمار می‌‎آیند.

او در سال ۱۳۶۷ به اجراي «شورانگيز» و «تركمن» پرداخت و دريچه‎‌ای جديد به روی موسيقي ايران گشود.

مجید خلج نیز سال ۱۳۴۱ در قزوین به دنیا آمد. او نوازنده تمبک، زنگ سرانگشتی، دف و دایره است. از وی به عنوان صاحب سبک و خالق شیوه جدیدی در بداهه پردازی، همراهی ساز و بازگرداننده «زنگ سرانگشتی» به موسیقی ایرانی یاد می‌شود.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233622 ساعت خبر : 7:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233622
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات