دستگیری عامل فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی در اردبیل

دستگیری عامل فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی در شهرستان انگوت

فردی که تصویر دو پرنده شکاری را جهت فروش در فضای مجازی به اشتراک گذاشته بود، در شهرستان انگوت دستگیر شد.

به گزارش گلونی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی با اعلام این خبر افزود: «این فرد پس از زنده‌گیری دو بهله پرنده شکاری نابالغ سارگپه، تصویر آنها را در فضای مجازی جهت فروش به اشتراک گذاشته بود که با همکاری فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان انگوت دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شد و پرندگان نیز به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمی منتقل شدند».

دستگیری عامل فروش پرندگان شکاری در فضای مجازی در شهرستان انگوت

رضا رحیمی ضمن تشکر از همکاری عوامل نیروی انتظامی و توجه ویژه مقام قضایی شهرستان انگوت درخصوص این پرونده، گفت: «مطابق قانون هرگونه شکار و صید، زنده‌گیری، نگهداری غیرمجاز، خرید و فروش این پرندگان به ویژه در فضای مجازی ممنوع بوده و پیگرد و برخورد قانونی به همراه خواهد داشت».

وی از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش تقاضا کرد هرگونه شکار، زنده‌گیری و نگهداری غیر مجاز حیوانات وحشی و آگهی فروش حیات وحش در فضای مجازی پرندگان شکاری را از طریق سامانه ۱۵۴۰ به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها گزارش دهند.

لازم به ذکر است سارگپه از جمله پرندگان شکاری در ایران است که براساس قانون شکار و صید هرگونه زنده‌گیری، شکار، صید، عرضه، فروش و نگهداری پرندگان شکاری ممنوع و غیرقانونی است.

سارگپه، پرنده‌ای شکاری از خانواده عقاب است که ۵۰ سانتی‌متر طول دارد؛ رنگ پر و بال این پرنده بسیار متنوع، بی‌رنگ تا تیره، با راه راه عرضی روی دم و نواری به رنگ تیره کمرنگ در انتهای دم است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 231938 ساعت خبر : 2:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=231938
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

باید مجازات سنگین براش در نظر گرفته شود. تا دیگر از این غلط ها نکند.