سالروز مرگ جین آستین خالق رمان غرور و تعصب

سالروز مرگ جین آستین خالق رمان غرور و تعصب

به گزارش گلونی بعد از گذشت دو قرن از روزگار جین آستن هنوز کتاب‌های او خوانده می‌شوند و پرفروش‌اند و هنوز کلوب‌های کتاب‌خوانی بسیاری به نام او برگزار می‌شود و فیلم‌های زیادی از روی زندگی و کتاب‌هایش ساخته می‌شود.

در انگلستان امروز همان‌قدر که شکسپیر معروف است، جین آستن هم پا به پای او در شهرت و محبوبیت سهیم است.

آستین در ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در همشایر انگلستان در یک خانواده پر جمعیت به دنیا آمد.

در آن خانواده پرجمعیت جین از سنین پایین به نویسندگی پرداخت و این کار را بیشتر برای سرگرمی خانواده و فامیل انجام می‌داد. کمی بعد او رمان‌های خود را بدون ذکر کردن نام خود به چاپ رساند اما در طول دوران کاری‌اش چندان مورد توجه خوانندگان و نقادان نبود.

سالروز مرگ جین آستین

در نوشته‌های جین احساسات حضور پررنگی دارند، در اغلب صحنه‌های کتاب‌هایش زنان حضور دارند و داستان‌ها از زبان زنان و به دست یک زن روایت شده‌اند.

شاید بتوان آثار او را آینه‌ای دانست که در آن اوضاع زنان انگلستان به خوبی دیده می‌شود. جین آستن با طنز زیبای خود گاه‌گاهی به نقد محدودیت‌های زنان و مردسالاری می‌پردازد یا حداقل آنها را روایت می‌کند.

با این حال همان‌طور که گفتیم آستن در دوران حیاتش ناشناخته بود و آثارش مورد توجه قرار نگرفت و مدتی بعد از مرگش بود که به اهمیت آثارش پی بردند و آن زمان بود که توانست بر ادبیات پس از خود تاثیر بگذارد.

اولین رمان او عقل و احساس بود که در ۱۸۱۱ به چاپ رسید. غرور و تعصب، اما و منفسیلد پارک در دوران حیات او به چاپ رسیدند و نورثنبرگ ابی و ترغیب بعد مرگ او منتشر شدند.

جین آستن در ۴۱ سالگی و بعد از نگارش چندین رمان زیبا در کلیسای وینچستر از دنیا رفت. در شهر باث محل اقامت او موسسه‌ای به نام جین تاسیس شده است که مراسم‌های مربوط به جین هرساله در آن برگزار می‌شود.

درباره کتاب غرور و تعصب بیشتر بدانید

پایان پیام

نوینسده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 236291 ساعت خبر : 12:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=236291
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات