سانحه رانندگی در محور خوی مرند با خسارت جانی و مالی

سانحه رانندگی در محور خوی مرند با خسارت جانی و مالی

به گزارش گلونی مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان آذربایجان غربی از تصادف سواری سمند با سوزوکی در محور خوی به مرند با ۵ مصدوم و ۱ کشته خبر داد.

امیر جعفر‌زاده مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: «در طی اعلام حادثه از طرف مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان آذربایجان شرقی و هماهنگی با مرکز کنترل عملیات استان آذربایجان غربی مبنی بر برخورد شاخ ‌به‌ شاخ سواری سمند با سوزوکی، در ۳۴ کیلومتری محور خوی به مرند، پایگاه امدادونجات شهری سه‌راهی ایواوغلی با خودروی ست نجات به محل حادثه اعزام شدند».

وی گفت: «تیم امدادی با استفاده از تجهیزات ست نجات توانستند جسد فرد فوتی گرفتار شده در داخل خودروی سمند را رهاسازی کرده و جهت تکمیل مراحل قانونی به عوامل انتظامی مستقر در محل حادثه تحویل داد شد»‌.

سانحه رانندگی در محور خوی مرند با خسارت جانی و مالی

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان آذربایجان غربی افزود: «این حادثه ۵ مصدوم و ۱ فوتی در برداشت که علاوه بر عوامل امدادی پایگاه سه‌راهی ایواوغلی، پایگاه امداد و نجات پیام شهرستان مرند در استان آذربایجان شرقی و مرکز فوریت‌های پزشکی (۱۱۵) شهرستان خوی نیز در محل حادثه حضور داشتند که مصدومان حادثه توسط مرکز فوریت‌های پزشکی به مرکز درمانی منتقل شدند».

تصادفات جاده‌ای یکی از رایج‌ترین حوادث تلخ در کشو ماست که هم خسارات جانی و هم صدمات مالی را در پی دارد.

به‌طور متوسط و بر اساس آمار رسمی پزشکی قانونی هر نیم‌ساعت یک ایرانی بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهد.

به عبارت دیگر، سالانه حدود ۱۷ هزار نفر از هموطنان ما جان خود را در تصادفات جاده‌ای از دست می‌دهند و نزدیک به ۳۰ هزار نفر هم معلول می‌شوند.

اما آسیب‌های تصادف فقط به عزادار شدن خانواده‌ها و از کار افتادگی افراد و کاهش کیفیت زندگی، ختم نمی‌شود.

این تصادفات، هزینه مالی سنگینی را در کنار فقدان و مصدومیت، به افراد، خانواده‌ها و شرکت‌های بیمه، تحمیل می‌کند که جبران آن در اوضاع بحرانی کنونی اقتصاد سخت‌تر است.

در حقیقت خسارت مالی ناشی از تصادفات، اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بررسی‌ها می‌گوید میزان خسارات تصادف در هر سال به اقتصاد ایران برابر با هشت درصد تولید ناخالص ملی است.

این عدد برای سال ۹۵ بیش از ۵۳۵ هزار میلیارد ریال بوده و با توجه به نرخ تورم سال‌به‌سال هم افزایش یافته است.

با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت خودرو و خدمات، سوال بزرگ افراد آسیب‌دیده، بعد از هر تصادف کوچک یا بزرگ، بیش از سلامتی‌شان این است که آیا از عهده هزینه‌های درمان، تعمیر یا خرید مجدد خودرو یا پرداخت دیه، برخواهند آمد؟

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233174 ساعت خبر : 3:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233174
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات