فیلم هیچکس اثری با موقعیت های خشن و خنده دار

فیلم هیچکس اثری با موقعیت های خشن و خنده دار

به گزارش گلونی حسین معززی‌نیا در کانال خود نوشت:

چون تماشای باب اودنکرک لذت‌بخش است (بازیگر نقش سال گودمن در سریال بهتره به سال زنگ بزنی) نشستم به تماشای Nobody (که ترجمه‌اش به هیچ‌کس چندان دقیق نیست با توجه به کارکردش در فیلم) با این‌که چیزی درباره‌ کارگردانش نمی‌دانستم. نویسنده‌ فیلمنامه البته بابت مجموعه فیلم‌های جان ویک شناخته‌شده است.

بعداً نگاه کردم و دیدم کارگردان، یک جوان ۳۸ساله‌ اهل روسیه است که بیشتر ویدئوکلیپ ساخته و فیلم‌های کوتاه. این دومین فیلم بلندی است که کارگردانی کرده.

هیچ‌کس یک اکشن کمدی است. خیلی دشوار است که تعیین کنیم بیشتر اکشن است یا کمدی. چون به‌اندازه‌ یک اکشن جنایی متعارف، سکانس‌های درگیری پرتعلیق دارد و موقع تماشا نمی‌توانید نگران عاقبت کاراکتر اصلی نباشید.

ولی از طرف دیگر، قرار نیست این جور موقعیت‌ها ‌آن‌قدر باورپذیر باشد و مجاب‌کننده که شوخی‌های سازندگان فیلم با کلیشه‌های رایج در این ژانر را درک نکنیم.

اگر فیلم را زیادی جدی بگیریم اساساً متوجه لحنش نخواهیم شد. به همین دلیل اگر مجبورمان کنند بین اکشن و کمدی یکی را انتخاب کنیم، شاید بهتر باشد هیچ‌کس را یک کمدی فرض کنیم.

شوخی‌های متعددی در فیلم گنجانده شده، از ارجاع به دیگر فیلم‌ها و کاراکترها گرفته تا نحوه‌ اجرای درگیری‌ها و توقعاتی که معمولاً در نقطه عطف‌های این ژانر داریم، و حتی نوع استفاده از تصنیف‌هایی که به‌جای تقویت حس صحنه، آن را هجو می‌کنند.

حضور کریستوفر لوید در نقش پدر کاراکتر اصلی هم خودش یک جور ارجاع تاریخ سینمایی است.

برای تماشاگری که مشکل اخلاقی با موقعیت‌های خشن خنده‌دار و هجو مرگ ضدقهرمان‌ها ندارد هیچ‌کس می‌تواند یک فیلم مفرح باشد که به‌خصوص نیمه‌ دومش پر از لحظات غیرمنتظره‌‌ بامزه است. فیلمی است سرگرم‌کننده برای یک بار تماشا.

فیلم هیچکس را در فیلیمو ببینید

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 234763 ساعت خبر : 2:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=234763
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات