آشنایی با مسیرهای قطار ترکیه، نقشه و زمان سفر

آشنایی با مسیرهای قطار ترکیه، نقشه و زمان سفر

با گسترش سفر در جوامع مختلف، هزینه‌های سفر هم روز به روز در حال افزایش است. از این جهت گردشگران نیز به جای هواپیما، دیگر شیوه‌ها را مانند مسافرت با قطار به علت ارزان‌تر بودن بلیط قطار ترجیح می‌دهند. گران شدن بلیط های هواپیما و تورهای استانبول یکی از اصلی‌ترین دلایل راه افتادن سفرهای زمینی به ترکیه است. بنابراین اگر قصد سفری ارزان به مقصد ترکیه دارید قطار بهترین انتخاب است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این شیوه سفر بیشتر آشنا شوید.

چگونه با قطار به ترکیه سفر کنیم

ترکیه کشوری در همسایگی ایران است که از گذشته تا کنون به عنوان یک مقصد گردشگری خارجی مورد توجه گردشگران ایرانی بوده است. این کشور جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی را در دل خود جای داده و همین موضوع باعث شده تا سالانه گردشگران خارجی زیادی برای تفریح  به ترکیه سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اولین پرواز و چیزهایی که بهتر است درباره آن بدانیم

برای مسیر ایران به ترکیه راه‌های متعددی وجود دارد که از محبوب‌ترین آنها می‌توان به پرواز اشاره کرد، اما این روزها سفر با قطار به این مقصد هم در حال گسترش است.

متاسفانه در حال حاضر حرکت قطار در این مسیر از کشور ما به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده است. بنابراین اگر قصد سفر از ایران به ترکیه را دارید باید تا زمان راه‌اندازی مجدد بلیط‌های قطار این مسیر صبر کنید.

آشنایی با مسیرهای قطار ترکیه، نقشه و زمان سفر
آشنایی با مسیرهای قطار ترکیه، نقشه و زمان سفر

مسیرهای قطار ترکیه بهمراه نقشه و زمان سفر

برای سفر از ایران به مقصد ترکیه با قطار، دو مسیر وجود دارد یک قطار وان و دو قطار آنکارا، قطار آنکارا در واقع یک سفر ترکیبی را برای‌تان به ارمغان می‌آورد چرا که در طول مسیر دو بار باید وسیله نقلیه سفر را عوض کنید.

مسیر قطار تهران به آنکارا به این صورت است که شما ابتدا از تهران به وان می‌روید بعد از آن باید با قایق خود را به ایستگاه قطار تات برسانید و در آنجا مجددا به سفر با قطار ادامه دهید تا به آنکارا برسید، این سفر حدودا ۲ روز زمان می برد که تقریبا ۵ ساعت آن را باید در قایق باشید.

اما مسیر دوم که قطار تهران وان است، در این مسیر شما از مبدا به صورت مستقیم به مقصد می‌رسید که حدود ۲۰ ساعت به طول می‌انجامد، اما اگر قصد داشته باشید که از وان به استانبول بروید باید مجددا یک بلیط قطار دیگر تهیه کنید و در این صورت سفر شما ۷۰ الی ۸۰ ساعت زمان می‌برد.

قطار تهران به استانبول
قطار تهران به استانبول

هزینه سفر به ترکیه با قطار

به نسبت قیمت بلیط‌های پرواز هزینه سفر به ترکیه با قطار بسیار کم‌تر است. می‌توانید با مشاهده مسیرهای قطار ترکیه بهمراه نقشه و زمان یکی از بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید. هزینه‌هایی که در این شیوه سفر باید پرداخت کنید شامل:

  • هزینه بلیط سفر( قطار ها از ایران به مقصد وان و آنکارا می باشد)
  • هزینه کروز دریاچه وان در طی مسیر
  • هزینه خرید مجدد بلیط قطار برای مقصد استانبول
  • و در نهایت هزینه‌های جانبی مانند خوراک که کنترل آن ها تماما با خودتان است.

به‌طور کل با در نظر گرفتن تمامی موارد بالا باز هم در سفر با قطار به ترکیه هزینه‌ها بسیار مقرون به‌صرفه‌تر تمام خواهند شد.

پایان پیام

آگهی در گلونی

کد خبر : 233670 ساعت خبر : 2:18 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233670
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات