می خواهم زنده بمانم در پایان راه

می خواهم زنده بمانم در پایان راه

توجه داشته باشید؛ خطر لو رفتن داستان وجود دارد!

به گزارش گلونی کمتر از یک هفته تا انتشار آخرین قسمت مجموعه می خواهم زنده بمانم باقی ‌است و این در حالی است که هیچ پیش‌بینی از سرانجام کاراکترهای اصلی آن نمی‌توان داشت.

این مجموعه کار خود را با نمایش عاشقانه‌ای در دهه شصت آغاز کرد و در همان اپیزود اول نیز بحران اولیه و اصلی کار را به داستان گره زد به طوری که تا همین قسمت نوزدهم نیز به قوت خود باقی بود.

توفیق می‌خواهم زنده بمانم و دیده شدن آن در پلتفرم فیلیمو در گرو عوامل زیادی از جمله عدم وجود سریال‌های قوی برای رقابت با این کار بود که همین مورد فرصتی برای عرض اندام به این مجموعه داد تا در مقابل سریال‌های غیرکمدی مثل ملکه گدایان، گیسو و … بتواند سر و گردنی خود را بالاتر نگه دارد.

می‌خواهم زنده بمانم از جنبه دیگری نیز بر دیگر آثار برتری داشت و آن هم روایت قصه در بستر زمانی دور بود که همین نکته مخاطب غرق‌شده در مدرنیته را مجذوب خود و نوستالژی‌های آن دهه می‌کرد.

در قسمت نوزدهم این مجموعه بیننده دیگر با هیچ‌یک از شخصیت‌های قسمت اول روبرو نیست.

دیگر نه همای حقی همان همای رمانتیک قسمت اول است، نه نادر سرمد معلمی عاشق‌پیشه و نه کاوه حقی همان پسرک بزدلی است که قبلا جسارت به گردن گرفتن اشتباهاتش را نداشت.

در قسمت نوزدهم و پس از هجده قسمت حالا دیگر همه چیز فرق کرده است و این مشهود بودن تمایز، هنر نویسندگان این مجموعه است که توانسته‌اند در طول این مدت و به مرور، به گونه‌ای شخصیت هر کاراکتر را با قرار گرفتن در طوفان حوادث و انتخاب‌های ممتدشان تغییر دهند که دیگر جز ظاهر هیچ تشابهی با قسمت‌های اول نداشته‌ باشند.

همچنین در این قسمت به روال اکثر آثار، مخاطب با یک روند حذف کاراکترهای سیاه روبرو است. گزینه‌ای کارآمد برای به سامان شدن و رسیدن به نقطه پایان اثر که البته کمی نخ‌نما نیز شده‌است.

حالا اما یک قسمت تا پایان مشخص شدن سرانجام این جدال عشقی و جنایی پس از ماه‌ها باقی مانده‌است که با روند درست و حرفه‌ای سریال تا به الان توان هر پیشداوری و قضاوتی را پیش از تماشای پایان کار از مخاطب گرفته‌ است.

دیدن پایان این معمای نمایشی را از دست ندهید.

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233321 ساعت خبر : 12:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233321
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات