راه اندازی چندین کارزار مردمی برای رسیدگی به محیط زیست خوزستان

راه اندازی چندین کارزار مردمی برای رسیدگی به محیط زیست خوزستان

به گزارش گلونی آشفتگی زیست‌محیطی در استان خوزستان که وضعیت آن را به مرز فاجعه رسانده و بی‌توجهی مسئولان به مشکلات این استان برخی از فعالان محیط زیست و مردم را وادار کرده برای رفع این مشکلات دست به دامن راه‌اندازی کارزار شوند.

بر همین اساس و با توجه به بی‌توجهی مسئولان دولتی به وضعیت خوزستان کارزاری با بیش از ۱۰ هزار امضا راه‌اندازی شده که از رهبر معظم انقلاب درخواست دارد به صورت مستقیم برای حل این بحران دستورهای لازم را صادر کند.

در بخشی از بیانیه این کارزار که هم‌چنان در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست از «بحران بى‌آبى كه در تالاب‌هاى هورالعظيم و شادگان و همچنين خشک شدن رودهاى كارون، كرخه و جراحى كه ناقوس يک فاجعه زيست‌محيطى و بشرى را به صدا در آورده» به شدت ابراز نگرانی کرده‌اند و نوشته‌اند  با توجه به اينكه در بسیاری از موارد فريادهاى مردم و مطالبه‌گری‌هاى آنها مورد بی‌توجهی مسئولان قرار می‌گیرد، رهبر انقلاب شخصا «مانع از رخ دادن اين فاجعه براى كشور» شود.

رسیدگی به محیط زیست خوزستان

در همین حال و در کارزار دیگری که نزدیک به ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند فعالان و دل‌سوزان محیط زیست از رئیس مجلس و استاندار خوزستان خواسته‌اند فکری به حال وضعیت فاجعه‌بار تالاب هورالعظیم کنند.

در بیانیه این کارزار که همچنان در این آدرس اینترنتی در حال جمع‌آوری امضاست آمده:

«امسال با کاهش بارندگی‌ها تالاب هورالعظیم مانند تالاب‌های دیگر در معرض خشک شدن و نابودی قرار گرفته است. از جمله دلایل این خشکی، عدم دریافت حقابه هورالعظیم و همچنین کشاورزی غیرمجاز و کشت برنج در منطقه نزدیک تالاب است.

حقابه هورالعظیم حدود ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که حتی اگر همه این مقدار هم به تالاب اختصاص داده شود، کشاورزی غیرمجاز مناطق مذکور مانع از رسیدن این مقدار آب به تالاب می‌شود.

درخواست ما، امضاکنندگان این کارزار، اختصاص کامل حقابه به این تالاب و جلوگیری از کشاورزی غیرمجاز در منطقه است تا به این ترتیب شاهد احیای تالاب هورالعظیم، این سرمایه گران‌بهای ملی، باشیم.»

استان خوزستان که زمانی پر آب‌ترین استان ایران محسوب می‌شد به دلیل سدسازی‌های بی‌رویه و اجرای پروژه‌های انتقال آب این روزها با بی‌آبی بی‌سابقه‌ای دست به گریبان است. بسیاری از رودخانه‌های این استان خشک شده‌اند و تالاب‌های آن در حال نابودی هستند و وضعیت سلامت مردم و باقی جانداران این استان به خطر افتاده است.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235145 ساعت خبر : 1:03 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235145
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات