کرونای دلتا در سیستان و بلوچستان چه می‌کند؟

کرونای دلتا در سیستان و بلوچستان چه می‌کند؟

به گزارش گلونی میزان بستری کرونا در سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری رشد بیشتری دارد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: «برای نخستین بار در چند روز اخیر میزان موارد سرپایی و بستری کرونا در استان سیستان و بلوچستان از متوسط کشوری فراتر رفته است».

ایرج حریرچی ۱۰ تیرماه در سفر به زاهدن گفت: «در سیستان و بلوچستان به دلیل شرایط اقلیمی و فاصله گذاری اجتماعی در اوج گیری‌های قبلی کرونا میزان آمار بستری و مرگ و میر حتی به متوسط کشوری نرسیده بود، باید توجه داشت ایمنی اکتسابی چندانی نسبت به سایر استان‌ها در این استان وجود ندارد».

کرونای دلتا در سیستان و بلوچستان

وی افزود: «از طرفی ویروس دلتا از جنوب شرقی وارد کشور شده و با توجه به خواستگاه این ویروس در هند و شرایطی که در افغانستان به وجود آمده احتمال افزایش مهاجرت به ایران از مسیرهای مختلف وجود دارد».

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «همچنین شاهد افزایش موارد بستری در سیستان و بلوچستان هستیم و هم‌اینک ٧٢٠ بیمار کرونایی بستری در این استان داریم».

وی ضمن درخواست از مردم برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی افزود: «می‌دانیم مردم در فشار قرار دارند و از نظر اقتصادی دچار مشکل هستند، اما خواهش می‌کنیم مردم بویژه در استان‌های جنوبی همکاری کنند تا با رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون سریع و گسترده در آینده نزدیک بتوانیم از بیماری رهایی پیدا کنیم».

این روزها در استان سیستان و بلوچستان، پنج شهر بمپور، زهک، سراوان، سرباز و میرجاوه در شرایط قرمز قرار دارند و شمار مبتلایان به صورت بی‌سابقه در حال افزایش است.

هجوم کرونا به یکی از محروم‌ترین مناطق کشور تعطیلی کسب و کارها و جمع کردن بساط دست‌فروشان را در پی داشته و شرایط معیشتی مردم را سخت‌تر از پیش کرده است.

با توجه به شرایط بحرانی ایجاد شده نیاز به ورود کمک‌های مردمی و توجه بیشتر نهادهای حمایتی چون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و بنیادهای خیریه، برای خدمت‌رسانی به مردم جنوب شرق به صورت جدی احساس می‌شود.

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 233574 ساعت خبر : 10:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=233574
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات