آتش سوزی در دشمن زیاری نورآباد ممسنی ادامه دارد

آتش سوزی در دشمن زیاری نورآباد ممسنی ادامه دارد

به گزارش گلونی آتش‌سوزی در دشمن زیاری نورآباد ممسنی استان فارس از دیروز آغاز شده و نیروهای امدادی و نیرهای محلی در تلاش هستند تا این آتش‌سوزی را مهار کنند.

به دلیل وزش باد شدید در منطقه، اطفای حریق به آسانی صورت نگرفته و با شعله‌ور شدن مجدد آتش، احتمال گستردگی آتش‌سوزی وجود دارد.

همچنین به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و جنگل‌های دشمن زیاری، جابه‌جایی افراد به آسانی صورت نمی‌گیرد و نیاز به بالگرد برای جابه‌جایی نیرو و نیروهای امدادی هست.

آتش سوزی در دشمن زیاری

نماشای گلونی را دنبال کنید

هرچند که علت این آتش‌سوزی به طور دقیق مشخص نیست اما احتمال می‌رود به علت سوزاندن کاه و کلش در نزدیکی زمین‌های جنگلی، چنین حادثه‌ای رخ داده باشد یا گردشگران مسبب آن باشند.

گفتنی است جنگل‌های انبوه جنوب دشمن زیاری به خاطر شرایط جغرافیایی خاص از بی‌نظیرترین رویشگاه‌های بلوط کشور است که به ریه شیراز شهرت دارد.

بنابراین حفظ چنین گونه‌های ارزشمندی باید در اولویت نهادهای محیط زیست منطقه و اداره منابع طبیعی استان باشد. تا از حوادث طبیعی دیگر جلوگیری کرده و برای نسل‌های آینده نیز باقی بماند.

چرا که هر درخت بلوط به طور میانگین قادر است ۲۰۰ تا ۴۵۰ لیتر آب را به لایه‌های زیرزمینی انتقال دهد و سبب تقویت منابع آب زیرزمینی شود. از جمله فواید بی‌نظیر بلوط حفظ رطوبت سطح خاک در ایام بارندگی کشور است که موجب افزایش میلی‌متری بارندگی می‌شود.

دشمن زیاری یکی از مناطق شهرستان نورآباد ممسنی در سر حدات شمال غربی استان فارس در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده است که با وجود فاصله نزدیکی که به کلان‌شهر شیراز دارد، همچنان بکر و ناشناخته باقی مانده است.

اخبار بیشتر از آتش سوزی‌ها را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241079 ساعت خبر : 5:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241079
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات