اصطلاحات رایج بازی مافیا به روایتی دیگر

اصطلاحات رایج بازی مافیا به روایتی دیگر

به گزارش گلونی هر شهری اصطلاحات و کلمات خاص خودش را دارد و بهتر است برای ورود به آن با واژه‌های کلیدی آشنا شد تا هر بازیکنی عملکرد قابل قبولی از خود به جا بگذارد.

هرچند که بعضی از بازیکنان، از فشار بیش از حد بازی کلماتی ابداع می‌کنند که نظیر آن وجود ندارد، اما چیزی از ارزش‌های کلمات کلیدی کم نمی‌کند.

اصطلاحات رایج بازی مافیا

لایک: موافقت به معنای عام. هر چند برای این که نشان دهید خیلی خاص هستید می‌توانید زمانی که به شما تهمت مافیایی می‌زنند هم این حرکت را انجام دهید.

دیس لایک: مخالفت به معنای عام. اگر مخالف سفت و سخت یک حرف بودید این کار را با دو دست‌تان انجام دهید.

اعلام وضعیت: اعلام تعداد شهروند و مافیای خارج از شهر. همان وضعیتی که همه شهر از آن استقبال می‌کنند اما از نتیجه‌اش فراری‌اند. اگر مشخص شود شهروند بیرون رفته، این طور نتیجه گرفته می‌شود که شهروندان مقصر هستند و اگر مافیا بیرون رفته باشد، همه بازیکنان بلااستثنا زحمت کشیده‌اند و تلاش همه بچه‌ها بوده است.

ترن یا نوبت: فرصتی که هر فرد می‌تواند اندیشه‌اش را در در قالب کلمات بیان کند. نوبت‌ها به گونه‌ای است که نمی‌شود زنبیل گذاشت و سر فرصت به آن پرداخت، اما اگر از دست برود برای همیشه از دست رفته است.

سناریو : همان نقشه کشیدن ولی به معنای خاص. چون سناریو غالباً برای مافیاست و شهروندان خیلی تخصصی در این مورد ندارند.

وصیت: آخر جمله فردی که با رای‌گیری بیرون می‌رود. خوبی وصیت‌های بازی مافیا این است که عمل نکردن به آن عذاب وجدان ندارد. چون شهر پر از افراد ناشناس و وصیت‌های مختلف است و همه شرایط یکدیگر را درک می‌کنند.

پوش یا هل دادن: متفق القول بودن و سواستفاده مافیا از تهمت شهروندان به یک شهروند دیگر طوری که بازیکن با بیشترین آرا بیرون برود. در اصل استفاده از موقعیتی که شهروندان برای نابودی خودشان جلوی پای مافیا می‌گذارند و آخر سر همه تقصیرات گردن شهروندان می‌افتد.

پایان پیام

قسمت‌های دیگر را بخوانید

نویسنده: سارا ملاعباسی

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 239099 ساعت خبر : 8:08 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239099
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات