تعطیلات با طعم انتشار کرونا

تعطیلات با طعم انتشار کرونا

به گزارش گلونی وضعیت شیوع سویه دلتا ویروس کرونا به بدترین حالت خود رسیده و در این شرایط از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلاتی به شیوه گذشته اعمال شده که نتیجه‌ای جز وخیم‌تر شدن وضعیت استان‌های شمالی نخواهد داشت.

در شرایطی که رنگ‌بندی کرونایی کشور حاکی از ۳۵۹ شهر با وضعیت قرمز، ۵۹ شهر با وضعیت نارنجی و ۳۰ شهر با وضعیت زرد است، تعطیلات کرونایی از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا پایان روز کاری شنبه ۳۰ مرداد اعمال می‌شود. تعطیلاتی که بیشتر به کام کارمندان ادارات دولتی است تا به نفع کنترل ویروس کرونا.

این جنس از تعطیلات که نمونه آن را در هفته‌های گذشته و تعطیلی ۶ روزه تهران و البرز مشاهده کردیم، نتیجه‌ای جز هدایت مسافران به سمت استان‌های گیلان، مازندران و گلستان ندارد. آن هم در شرایطی که وضعیت این استان‌های شمالی در بدترین حالت از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون قرار دارد.

تعطیلات با طعم انتشار کرونا

میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور به کم‌ترین حد خود رسیده و آمارها حاکی از رعایت ۳۸.۴۷ درصدی دستورالعمل‌ها از طرف جامعه است.

این در حالی است که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی رابطه معنی‌داری با روند بیماری در کشور دارد و هرچه پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری، عدم حضور در مکان‌های پرتجمع، تهویه مناسب و مواردی از این دست، کم‌تر باشد، نمودار بیماری در کشور صعودی‌تر خواهد بود.

خیز پنجم کرونا در کشور همچنان در مسیر صعود قرار دارد و هنوز به قله نرسیده که انتظار سقوط نمودارها را داشته باشیم. در این وضعیت بر خلاف درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محدودیت‌ها همچنان بر روال سابق اعلام شده و نمی‌توان از این شیوه انتظار اجرای مناسب داشت.

زیرا در این وضعیت همانند گذشته، بسیاری قبل از ساعت آغاز منع تردد بین شهری راهی سفر شده و بسیاری پس از آن راهی می‌شوند و هر دو دسته هم مشکلی با پرداخت جریمه‌ها ندارند.

به این ترتیب می‌توان گفت که آش کرونا همچنان در همان کاسه قبل سرو می‌شود و نباید انتظار چندانی از تاثیر این تعطیلی‌ها بر کنترل بیماری در هفته‌های آتی داشت. مگر این‌که سرعت واکسیناسیون به شرط تامین واکسن کرونا به شدت افزایش یابد.

نظر شما درباره تعطیلی کرونایی مهم است

پایان پیام

نویسنده: امیر پروسنان

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240902 ساعت خبر : 1:30 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240902
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

شرایط بدتر خواهد شد، مراسم مذهبی را تعطیل نکردند، جاده ها امروز و فردا باز است ،سطح رعایت مردم به شدت پایین آمده ،این تعطیلی هیچ روند مثبتی بر روی کاهش روند انتشار ویروس نخواهد گذاشت