طالبان سدی در برابر نزدیکی ایران و افغانستان است

طالبان سدی در برابر نزدیکی ایران و افغانستان

دکتر خانیکی در افتتاحیه نخستین همایش پیوندهای ایران و افغانستان

به گزارش گلونی نخستین همایش «پیوندهای ایران و افغانستان: نقش رسانه‌ها در پیوندهای اجتماعی» با سخنرانی دکتر هادی خانیکی استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

دکتر هادی خانیکی در افتتاحیه نخستین همایش پیوندهای ایران و افغانستان صحبت‌های خود را این‌گونه آغاز کردند:

«این رویداد با روز خبرنگار مصادف شد. روزی که محمود صارمی، روزنامه‌نگار ایرانی، در کنار هشت تن از همکاران ایران در کنسولگری ایران در مزار شریف به دست طالبان کشته شد.»

وی افزود: «مسئله طالبان همچنان سدی در برابر نزدیکی ایران و افغانستان است. همسایه و ملتی که در هم‌کیشی، هم‌زبانی و سابقه تاریخی، گفتنی‌های فراوان دارد. امیدواریم که این تلخی‌ها از پیش روی این ملت و روشنفکران و به خصوص زنان، جوانان و روزنامه‌نگاران دور شود.»

او ادامه داد: «برای ما دست‌اندرکاران ارتباطات، در شرایط بحرانی جهان و منطقه از اهمیت مضاعفی برخوردار است. باید دید که چگونه از ارتباطات بحران در این زمینه می‌توان استفاده کرد.»

خانیکی اظهار کرد: «در اثر جدید مانوئل کاستل، او به نکته‌ای جهانی اشاره می‌کند. او می‌گوید که اکثر مردم جهان از اعتقاد مطلق و نسبی که نسبت به نهادهای قانون‌گذاری داشتند، دور شدند. در جهان نوعی گسیختگی نسبت به هر نوع کنش سیاسی‌ به وجود آمده اما در مقابل رجوع به رسانه‌ها بیشتر شده است. به همین دلیل باید به رسانه‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای توجه شود.»

وی اذعان کرد: «من سابقه حضور در کمیته بازسازی افغانستان در دوران اصلاحات دارم و بر اساس آن می‌گویم باید پتانسیل موجود در افغانستانی‌ها را جدی بگیریم و از خشونت و تروریسم به ظرفیت‌های فرهنگی رجوع کنیم.»

وی در انتها بیان کرد: «خوشبختانه در دانشگاه علامه طباطبایی، تهران و فردوسی مشهد توانسته‌ایم به ظرفیت‌های همسایگان مظلوم خود پی ببریم.»

پایان پیام

کد خبر : 239809 ساعت خبر : 10:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239809
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات