بهترین زمان سفر به کیش برای تفریحات آبی

بهترین زمان سفر به کیش برای تفریحات آبی

کیش یکی از زیباترین و مشهورترین جزیره‌های ایران است. این جزیره در کرانه جنوبی کشور قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر کیش به محبوب‌ترین مقصد گردشگری در میان مردم ایران تبدیل شده است.

راحت‌ترین راه برای رسیدن به این جزیره خرید بلیط چارتر و استفاده از این وسیله نقلیه است. البته از شهرها و جزیره‌های اطراف نیز می‌توان به کمک لنج و قایق‌های مخصوص به این جزیره سفر کرد.

کیش آب و هوایی مرطوب و گرم دارد. در تمام فصول سال می‌توان به جزیره کیش سفر کرد و از مکان‌های گردشگری آن بازدید کرد.

کیش ساحل مرجانی منحصر به فردی دارد. در کنار این ساحل تفریح های آبی لذت‌بخشی وجود دارد. برای این که بتوانید از تفریحات آبی این جزیره استفاده کنید، بهتر است در بازه‌های زمانی مشخص به این جزیره سفر کنید.

در ادامه به تفریحات آبی کیش و بهترین زمان برای سفر به آن اشاره خواهیم کرد.

تفریحات آبی کیش

افرادی که به این جزیره سفر می‌کنند به ساحل، آب و تفریحات آبی علاقه بسیاری دارند.

آب‌تنی در آب‌های خلیج فارس یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات آبی این منطقه محسوب می‌شود. علاوه بر شنا و آب‌تنی، تفریحات هیجانی دیگری نیز در این جزیره وجود دارد که تجربه کردن آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

  • فلای بورد در کیش

یکی از تفریحات مهیج این جزیره فلای بورد است. این وسیله لذت پرواز و آب‌تنی را در کنار هم برای شما فراهم می‌کند. برای انجام این ورزش باید بدن و ماهیچه‌های قوی داشته باشید. این وسیله از یک شلنگ بلند و کفش مخصوص تشکیل شده است. فشار آب سبب بلندشدن فرد می‌‌شود. این ورزش در کیش بسیار هیجان‌انگیز و محبوب است.

  • شاتل سواری

یکی از ابتدایی‌ترین تفریحات آبی که در سواحل شمال هم دیده می‌شود، شاتل‌سواری است. این وسیله یک تفریح جمعی و ۴ نفره است که در آن از یک قایق بادی بزرگ استفاده می‌شود. این قایق توسط یک قایق موتوری بزرگ‌تر کشیده می‌شود. شناور بودن بر روی موج های دریا بسیار لذت‌بخش است.

  • جت اسکی

یکی از هیجانی‌ترین تفریحات آبی کیش جت اسکی است. این وسیله به صورت تک‌نفره و دو نفره قابل استفاده است. جت اسکی یک تفریح حرفه‌ای است و باید استفاده از این وسیله را بلد باشید. در اغلب کلوپ‌های ساحلی می‌توانید جت اسکی کرایه کنید.

  • قایق های پدالی، موتوری و بادبانی

قایق یکی از رایج‌ترین تفریحات آبی است که در شهرهای ساحلی از جمله کیش وجود دارد. انواع قایق‌ها در این جزیره شناور هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید لحظات شاد و مفرحی را در این جزیره سپری کنید. قایق‌های پدالی و موتوری کیش تفریحات آبی مقرون‌به‌صرفه در این جزیره محسوب می‌شوند.

قایق
قایق
  • غواصی در کیش

تماشای اعماق دریا برای بسیاری از افراد بسیار لذت‌بخش است. این امکان در سواحل کیش فراهم شده است. غواصی در کیش نیاز به آموزش حرفه‌ای ندارد و افراد عادی با آموزش ۳۰ دقیقه‌ای در کیش می‌توانند به تماشای اعماق دریا بروند. پوشش مرجانی و گونه‌های جانوری و گیاهی خاص دریا در این جزیره سبب شده است تا افراد زیادی به غواصی در کیش علاقه‌مند شوند.

غواصی در حال حاضر فقط در کرانه جنوبی ایران و در جزیره‌های کیش، قشم و چابهار امکان‌پذیر است. بسیاری از علاقه‌مندان به این ورزش آبی، بليط كيش تهیه می کنند و به تماشای اعماق دریا می روند.

زمان مناسب برای استفاده از تفریحات آبی

تمامی گردشگران و مسافران عقیده دارند که پیش‌بینی آب و هوا و دانستن وضعیت آن پیش از سفر، اهمیت بسیار زیادی دارد.

در شهرهای ساحلی و جزیره‌ها، اهمیت این موضوع بیشتر می‌شود زیرا بخش بزرگی از تفریحات منطقه مربوط به آب دریا می‌شود و دمای آب دریا نیز تحت تاثیر هوای منطقه قرار می‌گیرد.

کیش یک جزیره گرم، مرطوب و شرجی است. در واقع می‌توان گفت مسافران و مردمان این جزیره هیچ‌وقت احساس سرما نمی‌کنند.

در تمامی فصل‌ها آب و هوای کیش مرطوب و شرجی است. در برخی از ماه‌های سال، درجه هوا افزایش پیدا می‌کند و همزمان رطوبت هوا نیز بیشتر می‌شود.

بهار در کیش

بهترین زمان برای سفر به کیش و استفاده از تفریحات آبی فصل بهار است. در این فصل کیش نسبت به سایر فصل‌ها، آب و هوای متعدل‌تری دارد.

در فصل‌های اردیبهشت و خرداد خبری از بارندگی و وزش بادهای بهاری نیست. به همین دلیل در این فصل جمعیت گردشگر در کیش به شدت زیاد می‌شود. از معایب سفر به کیش در فصل بهار می‌توان به شلوغی بیش از اندازه در این جزیره اشاره کرد. برای تماشای مکان‌های گردشگری و استفاده از تفریحات آبی با صف‌های طولانی مواجه خواهید شد.

تابستان در کیش

میزان شرجی بودن آب و هوای کیش در فصل تابستان به بیشترین میزان خود می‌رسد. برخی از روزهای تابستانی کیش دمایی معادل ۵۰ درجه دارد. در این فصل هم خبری از باران و وزش بادهای موسمی نیست. با این وجود، جزیره کیش در فصل تابستان هم شاهد تعداد زیادی از گردشگران است. تعطیلی مدارس و قیمت مناسب‌تر تورهای کیش یکی از دلایلی است که در این فصل گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند.

اگر قصد استفاده از تفریحات آبی در کیش را دارید این فصل را برای سفر کردن انتخاب کنید. به لطف آب و هیجانات و تفریحات آبی، گرمای کیش را احساس نخواهید کرد.

بهترین زمان سفر به کیش
بهترین زمان سفر به کیش

پاییز در کیش

آب و هوای کیش در این فصل بسیار متنوع و نامعلوم است. به همین دلیل اگر به قصد استفاده از تفریحات آبی به این جزیره سفر می‌کنید، فصل پاییز را انتخاب نکنید. زیرا در این فصل کیش آب و هوای نامشخصی دارد. این جزیره در فصل پاییز شب‌های طولانی‌تری دارد. به همین دلیل بخش بزرگی از تفریحات آبی را از دست خواهید داد زیرا بیشتر این تفریحات در روز برگزار می‌شوند.

زمستان در کیش

زمستان‌های کیش همانند سایر شهرهای ایران نیست. این جزیره در زمستان آب و هوای سردی ندارد، اما نکته مهم آن این است که بارندگی در کیش افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل بسیاری از تفریحات کیش را از دست خواهید داد. اگر قصدتان از سفر به کیش لذت بردن از تفریحات آبی و آب‌تنی در ساحل مرجانی کیش است هرگز زمستان کیش را برای سفر انتخاب نکنید. اما لازم به ذکر است که آب و هوای کیش در این فصل نسبت به سایر فصول خنک‌تر است.

بهترین زمان سفر به کیش؛ سخن پایانی

آب و هوای یک منطقه برای مسافران و گردشگران آن شهر اهمیت زیادی دارد. اگر به قصد استفاده از تفریحات آبی به این جزیره سفر می‌کنید فصل های بهار و تابستان را انتخاب کنید.

پس از آب و هوا هزینه‌های مربوط به سفر نیز گزینه مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. اگر به دنبال خرید یک بلیط تهران به کیش و یک سفر مقرون‌به‌صرفه به کیش هستید، فصل تابستان و اواسط هفته را انتخاب کنید. مردادماه در این فصل دما به شدت بالا می‌رود و کیش در گرم‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد. در نتیجه مرداد‌ماه ارزان‌ترین ماه برای سفر به این جزیره محسوب می شود.

در فصل پاییز و ماه مهر مدارس دایر می‌شوند. همچنین اواخر فروردین نیز تعطیلات پایان می‌یابد و در این دو ماه نیز قیمت تورهای کیش کاهش پیدا می‌کند.

آگهی در گلونی

کد خبر : 240143 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240143
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات