تاسیس شهر تورنتو محلی برای فعالیت اجتماعی مهاجران

تاسیس شهر تورنتو محلی برای فعالیت اجتماعی مهاجران

به گزارش گلونی این روزها که بحث مهاجرت بسیار داغ و پرطرفدار است، شما به کجای این کره خاکی به عنوان سرزمینی که بتواند مامنی برای ادامه زندگی باشد فکر کرده‎‌اید؟ شاید بگویید کانادا، قبله آمال مهاجرانی از سرتاسر دنیا که از وطن خود بریده‎‌اند.

در این یادداشت می‎‌خواهیم به تاریخ تورنتو شهری از شهرهای کانادا، این خاک پر از مهاجر بپردازیم.

تورنتو‌ بزرگ‎‌ترین شهر ازکشور کانادا و مرکز استان انتاریو است که جزو پرجمعیت‎‌ترین شهرهای دنیا به حساب می‎‌آید. این شهر در سال ۱۷۹۳ با ورود اروپاییان به خاک کانادا با نام یورک تاسیس شد.

در تاسیس این شهر فردی به نام جان گریوز سیمکو، ژنرال ارتش بریتانیا، نقش بسزایی داشت و با تلاش‎‌های او بود که قانون برده‎‌داری حتی زودتر از انگلستان در کانادا لغو شد. او در نظر داشت تا جامعه‎‌ای نمونه از استان انتاریو بسازد و آن را گسترش دهد.

در این راه البته با آمریکای آن روزها هم به مشکل برخورد.

قبل از ورود اروپایی‎‌ها به کانادا این منطقه خالی از سکنه نبود و قبیله‎‌ای بومی به نام هورون‎‌ها درآن زندگی می‎‌کردند. اتفاقا کلمه تورنتو هم از کلمه تکارونتو در زبان ایروکوا گرفته شده است. ایروکواها مردمان سرخ‎‌پوست آمریکای شمالی به حساب می‎‌آمدند.

پس از اینکه شهر یورک به دست بریتانیایی‎‌ها تاسیس شد و در دست آن‎‌ها قرار گرفت. در سال ۱۸۳۴ میلادی در همان منطقه شهر تورنتو تاسیس شد.

در سال ۱۸۶۷ هم بنا بر لایحه آمریکای شمالی بریتانیا آن سرزمین نام ایلات کانادا به خود گرفت و به ۴ بخش اونتاریو، نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا و کبک تقسیم شد.

تا امروز کانادا و بریتانیا بارها با هم درگیر مجادله و کشمکش شدند تا اینکه در قرن بیستم پس از سال‎‌ها جنگ کانادا از ملکه انگلستان، الیزابت دوم، مجوزی مبنی بر جدا شدن قانون اساسی‎‌اش گرفت.

در حال حاضر بیشترین سوالی که در بین عامه مردم درباره کانادا مطرح می‎‌شود، این است که آیا کانادا کشوری مستقل است یا تحت حمایت ملکه انگلیس؟

درباره تاریخ انگلیس بیشتر بخوانید

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 238334 ساعت خبر : 12:12 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=238334
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات