تصویر تلخاب و فراز بر سر یک آبشخور ثبت شد

تصویر تلخاب و فراز بر سر یک آبشخور ثبت شد

به گزارش گلونی امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان سمنان در صفحه خود نوشت:

در ادامه بررسی‌ها و پایش‌های تصویری حیات وحش پارک ملی توران و شناسایی یوزپلنگ‌هایی که در قاب دوربین‌های تله‌ای قرار گرفتند مشخص شد که فراز، یوزپلنگ نر و تلخاب به همراه توله‌هایش با فاصله یازده روز در یکی از آبشخورهای داخل محدوده پارک ملی حضور داشته‌اند.

این اتفاق خوب از این جهت حائز اهمیت است که استفاده مشترک یوز نر و ماده از یک آبشخور، هرچند یوزهای ماده تا زمانی که توله‌ها مستقل و از مادر جدا نشوند جفت‌گیری نخواهند کرد، اما می‌تواند امید به زادآوری مجدد را در این محدوده زنده نگه دارد.

به خصوص حالا که با خریداری مراتع و خروج کامل دام از عرصه وسیعی از پارک ملی و منطقه حفاظت شده، یوزپلنگ‌های پارک ملی توران هیچ‌گونه تعارضی به جز رقابت احتمالی با سایر گوشت‌خواران که یک عامل طبیعی محسوب می‌شود نخواهند داشت.

تلخاب و فراز بر سر یک آبشخور

تصویر اول تصویر تلخاب به همراه توله‌هایش بر روی این آبشخور و تصویر دوم تصویر فراز دوازده روز بعد در همان مکان و تصویر این خبر را، پویان بهنود عزیز ساخته است که از تلفیق دو تصویر قبلی به دست آمده است.

یک بار دیگر از زحمات همه عزیزانی که با تحمل تمام دشواری‌ها در اجرای این پروژه بسیار مهم و ارزشمند ما را همراهی می‌کنند صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. محیط‌بانان عزیز، رئیس و معاون سخت‌کوش پارک ملی توران و انجمن یوزپلنگ ایرانی‌.

تصویر توله های تلخاب در پارک ملی توران ثبت شد

تصاویر ثبت شده دوربین تله از یوزپلنگ آسیایی به نام فراز

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240627 ساعت خبر : 11:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240627
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات