دانلود آلبوم هزار توی قفقاز اثری از افشار نامور و فیروز ویسانلو

دانلود آلبوم هزار توی قفقاز اثری از افشار نامور و فیروز ویسانلو

این مجموعه آلبومی بی‌کلام به آهنگسازی افشار نامور است که تلفیق تار آذربایجانی با چند ساز محلی و جهانی به شمار می‌رود.

دانلود آلبوم هزار توی قفقاز

این اثر را دانلود کنید

به گزارش گلونی از جدایی آذربایجان از ایران کم‌تر از دو قرن می‌گذرد، شاید برای همین است که هنوز رشته‌های پیوند بین دو سرزمین، محکم است و یکی از این رشته‌ها، موسیقی و به ویژه ساز تار است.

سازی که خود در لغت به معنای رشته است و افشار نامور در «هزارتوی قفقاز»، با این رشته دو سرزمینِ سابقا یکپارچه را به هم پیوند می‌زند.

آهنگساز در این آلبوم، «تحلیل و توصیفی شخصی» دارد «از دیاری که میان دو دریای سیاه تا کاسپین را با تمام گوناگونی اقوامش در برگرفته و هنر، فرهنگ و زبان مردمانش را در عین تفاوت، بر هم تنیده است».

«هزار توی قفقاز» ۹ قطعه دارد که از «قفقاز یک» تا «قفقاز نُه» نامگذاری شده‌اند، بدون اسمی خاص تا «مخاطب با تصویر ذهنی خود در این هزارتوی سیر کند».

دو قطعه اول اثر استاد علی سلیمی هستند و قطعه ۹ نیز بداهه نوازی است. نوازندگان آلبوم «هزارتوی قفقاز» شامل افشار نامور، مهران فرشباف، جلیل حمیدی، آتنا اشتیاقی، بابک ریاحی پور، فیروز ویسانلو و شاهرخ مدقالچی هستند که مدقالچی تنظیم آلبوم را نیز بر عهده داشته است.

به جز تار آذربایجانی، گیتار، آکاردئون، گیتار باس، ویولنسل، بالابان، پیانو و سازهای ضربی در این آلبوم به صدا در آمده‎‌اند.

روح حاکم بر آلبوم «هزارتوی قفقاز»، فضای موسیقی آذری است: از آذربایجان ایران تا جمهوری آذربایجان، آهنگساز فضاها و تِم‌های مشترک بین دو کشور را کنار هم چیده است.

بعضی قطعات بسیار سنتی هستند و بعضی با صدای گیتار فیروز ویسانلو، پاپ‌تر شده‌اند. بعضی هم ریتم‌های تندتر و طربناک آذری دارند.

با دانلود قانونی حقوق مادی و معنوی اثر را رعایت کنیم.

سایر آلبوم‌های موسیقی را از این لینک دانلود کنید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 237559 ساعت خبر : 3:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=237559
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات