فیلم سینمایی حریم شخصی و روایت تولدی ناشگون

فیلم سینمایی حریم شخصی و روایت تولدی ناشگون

توجه کنید که احتمال لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی بدون شک گسترش و همگانی شدن استفاده از برنامه‌های مجازی در سال‌های اخیر راهی میانبر در جهت بهبود و تسهیل زندگی اجتماعی بوده‌ است اما در این میان نمی‌توان منکر آفاتی شد که عدم استفاده درست از این برنامه‌ها، به جان زندگی شخصی و اجتماعی انسان‌ها انداخته‌ است.

به زبان ساده‌تر تکنولوژی آمده‌ است باری از زندگی انسان متجدد بردارد اما نابخردی همین انسان گاهی مانع شده و فاجعه می‌آفریند.

فیلم حریم شخصی، نخستین فیلم سینمایی احمد معظمی در مقام کارگردان و نویسندگی امیر ساعتچی‌فرد، یکی از چندین آثاری است که موضوع آن کمرنگ شدن حریم خصوصی افراد در پی شیوع استفاده از برنامه‌های اجتماعی مجازی است که فارغ از ضعیف بودن محتوایش، یکی از معضلات دهه اخیر جامعه را بیان می‌کند.

احمد معظمی متولد ۱ آذر ۱۳۵۹ در تهران است که فعالیت کارگردانی خود را با دستیاری چند فیلم سینمایی و ساخت فیلم کوتاه آغاز کرد. معظمی از آن دسته کارگردانانی است که پس تجربه‌هایی موفق در رسانه ملی همچون سریال‌های شاید برای شما هم اتفاق بیفتد، خانه امن، ملکوان و … قدم به مسیر سینمایی گذاشت.

فیلم سینمایی حریم شخصی

این فیلم را می‌توانید دانلود و یا آنلاین تماشا کنید

داستان حریم شخصی با ورود چند دوست خانوادگی به ویلایی در لواسان شروع می‌شود و در نمایش پرده اول قصه، بیننده گویی با شبی به یادماندنی روبروست که قرار بر غافلگیری یکی از ‌آن‌ها در شب تولدش است.

پس از چند صحنه اما با پیدا شدن نشانه‌هایی از گذشته شخصیت اصلی فیلم، قصه از اوضاع به قاعده گذر کرده و وارد بخش نابسامان و متشنج فیلم می‌شود.

فیلم حریم شخصی موضوع خوبی را دنبال می‌کند اما آنچه باعث ضعف کار شده‌ است، عمق نداشتن فیلمنامه و استفاده دم‌دستی از این موضوع (فضای مجازی) است که با سکانس و دیالوگ‌گویی‌های نه چندان حرفه‌ای در تلاش برای جار زدن مضرات فضای مجازی است و این درست در حالی است که معیار ارزش‌گذاری یک اثر بصری در قرن بیست و یک، کنکاش و پی بردن خود بیننده به مضمون اصلی، از طریق تأمل و تعمق در یک‌به‌یک صحنه‌هاست.

از نظر ساختاری اما نویسنده چیدمان اتفاقات و حوادث را به خوبی انجام داده‌ است به طوری که مخاطب هر لحظه نکته جدیدی از گذشته و حال شخصیت‌ها دست‌گیرش می‌شود و قدم‌قدم با داستان پیش می‌رود تا به فرجام شخصیت‌ها برسد، که قطعا اگر محتوا و داستانی پرکشش در کار بود، این فیلم برای دیده ‌شدن هیچ کم نداشت.

از نقاط قوت کار نیز می‌توان به حضور بازیگرانی همچون امیر آقایی، میلاد کی‌مرام، رعنا آزادی‌ور اشاره کرد که در قدم اول برای انتخاب فیلم توسط مخاطب بسیار موثر است.

از سوی دیگر بازی‌ این بازیگران در موقعیت زمانی و مکانی ثابت حریم شخصی و ایجاد بحران اولیه برای رابطه یکی از زوجین که کم‌کم گریبان زندگی همه آن‌ها را می‌گیرد، قبل از هرچیز برای مخاطب یادآور فیلم درباره الی است که بعد از سال ۱۳۸۷، منبع الهام بسیاری از فیلم‌سازان قرار گرفت.

موبایل و مرثیه‌ای برای عشق در حریم شخصی

پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240489 ساعت خبر : 11:40 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240489
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات