فیلم سینمایی طلا، فرجامی بی حاصل

فیلم سینمایی طلا، فرجامی بی‌حاصل

توجه کنید که خطر لو رفتن داستان وجود دارد

به گزارش گلونی بیکاری، مذموم‌ترین عمل شناخته شده‌ در جامعه که همه و همه فقط از بدی آن دم می‌زنند!

غافل از اینکه در کشور بدترین دزدی‌ها و در پی آن وقوع شدیدترین جنایات، فقط به این دلیل است که برای کاری کردن در مقابل بیکاری، جوانان دست به بِزِه‌ای می‌زنند که آتش عواقبش دامان خود و جامعه را می‌گیرد.

طلا فیلمی اجتماعی با موضوع بیکاری است که علی‌رغم فیلمنامه ضعیف خود، موضوع مهمی را دنبال می‌کند.

 فیلمی به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و به تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته که  محصول سال ۱۳۹۷ است.

فیلم سینمایی طلا

چند جوان به جای مهاجرت و یا کار کردن برای دیگران به دنبال راه‌اندازی رستورانی برای خود می‌روند اما در این میان بی‌پولی یکی از آن‌ها دردسر‌ساز می‌شود.

منصور قصه شهبازی جوانی دلسوز است که در ابتدای ماجرا به خاطر برادرش از کار نه‌چندان عالی خود اخراج می‌شود و بعد از آن نیز به دلیل ضعف شخصیتی‌اش که نمی‌تواند قاطعانه به دوستان خود برای شروع کار جدید نه بگوید، آینده خود و اطرافیانش در هم می‌ریزد.

درواقع طلا نمایشی از قربانی شدن این فرد در ندانم‌کاری‌های جامعه و خود اوست که پایان روشنی را رقم نمی‌زند.

این فیلم از نظر محتوایی موضوع خوبی را دنبال می‌کند اما آنچه باعث کم‌مقبول بودن آن شده است، پرداخت ضعیف فیلمنامه، علی‌الخصوص در قسمت شخصیت‌پردازی قصه است.

همچنین با وجود بازیگران چهره همچون هومن سیدی، طناز طباطبایی، مهرداد صدیقیان و نگار جواهریان به عنوان نقش‌های اصلی، چیزهایی در ساختار فیلم کم است که اینطور کم‌کشش، مخاطب را تنها بخاطر ناتمام نماندن قصه با خود تا آخر همراه می‌کشد.

از جمله این موارد و پس از شخصیت‌پردازی ضعیف نقش‌ها، می‌توان به بسنده کردن فیلمنامه‌نویس به اشاره‌ای کوتاه به موضوعات جانبی فیلم اشاره کرد که در صورت میدان دادن به آن‌ها می‌توانست پله‌ها رتبه کیفی فیلم را بالا برد.

به طور مثال در فیلم تنها صحنه‌هایی کوتاه به زندگی از هم‌پاشیده برادر منصور و همسرش اشاره می‌شود و یا مساله بارداری خارج از عرف دریا، بدون پرداختن به نوع و اساس رابطه منصور و او، در میانه داستان مطرح شده و بدون کمک به سیر اصلی داستان مسکوت باقی می‌ماند تا آخر فیلم، که آنجا نیز با چند دیالوگ ناکافی سر و ته این موضوع به طور باورناپذیری هم می‌آید.

به طور واضح‌تر می‌توان گفت داستان‌های ثانویه این فیلم که از قضا پتانسیل زیادی برای بسط داشته‌اند، تنها دارای نقطه آغاز و میانه‌ای نه چندان قوی‌اند که هرکدام در جایی از قصه اصلی بدون سرانجامی معقول، حل شده‌اند.

فیلم طلا را در فیلیمو ببینید.

نقد سایر فیلم‌های داخلی و خارجی را در این لینک بخوانید.

 پایان پیام

نویسنده: هانیه شریعتی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 239454 ساعت خبر : 6:44 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239454
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات