مراحل ساخت یک ساختمان

مراحل ساخت یک ساختمان

 برای ساخت یک پروژه عمرانی مانند ساختمان‌های مسکونی و اداری علاوه بر دانش و تخصص ما نیاز به مصالحی برای ایجاد یک بنا داریم. آشکار است که بدون در اختیار داشتن مصالح، ساخت یک سازه امکان‌پذیر نیست. در ادامه به صورت مختصر به تشریح مراحل ساختمان‌سازی خواهیم پرداخت.

مرحله اول طراحی

طراحی و ساخت مراحل اساسی و مکمل عمل است. ساختمان ارائه شده توسط مدیران پروژه، معماران و مهندسان و پیمانکاران و نقشه ایجاد شده باید با دانش، مهارت، فرهنگ آنها باید با آنها موافق باشد.

معماری سعی بر این دارد طرحی با کیفیت را ارائه دهد که بهترین شیوه‌ها و الزامات را برآورده می‌کند.

از کاربران استفاده می‌کند و خود را به طور مداوم در یک محیط معین ادغام می‌کند. طراحی و ساخت با مصالح انجام می‌شود و هر کدام تخصص‌ های خاص خود را دارند.

مرحله دوم اخذ محوز ها

برای اینکه شروع به ساخت یک ساختمان کنیم باید از چند ارگان و سازمان مجوزهای مربوطه را دریافت کنیم. دلیل هم این است که هر سازه باید دارای استانداردهای ایمنی که خود شامل طرح و نقشه مناسب، زمین و مکان استاندارد، کاربری پروژه در حال ساخت که در تعیین ایمنی ساختمان نقش دارند، باشد.

انتخاب متریال

مراحل ساخت یک ساختمان
مراحل ساخت یک ساختمان

مقاطع فولای

فولاد در کنار بتن مهم‌ترین مصالح مورد نیاز در ساخت هستند که بخش بزرگی از هر پروژه را به خود اختصاص می‌دهند.

مخلوط، فولادی-بتنی یا تمام فولاد، اغلب با نمای شیشه‌ای مرتبط است ، چوب، بتن، گچ … می‌تواند از قوس، تیرهای قوسی، تیرهای مشبک، تیرهای لانه زنبوری، لوله‌ها و با پلان ارتباط دارند.

مواد سنگ: آنها سنگ‌ها و سنگ‌های طبیعی و مشتقات آنها هستند. بیشترین استفاده در ساختمان سنگ آهک، سنگ مرمر، گرانیت، تخته سنگ و سنگ‌دانه‌‌ها (سنگ‌هایی با اندازه‌های مختلف) است.

سرامیک و لیوان: از مواد اولیه رس تهیه می‌شوند که در دمای بالا تحت فرایند پخت در کوره قرار می‌گیرند. کاشی، آجر نسوز، لوازم بهداشتی، شیشه، پشم شیشه، آجر، طاق، کاشی بیشترین کاربرد را در ساختمان دارد.

شیشه: مخلوطی از سیلیس (ماسه) با پتاسیم یا سودا و مقادیر کمی از پایه‌های دیگر  و با افزودن اکسیدهای فلزی می‌توان رنگ‌های متفاوتی به آنها داد.

مواد اتصال دهنده: هنگامی که با آب مخلوط می‌شوند، تبدیل شیمیایی می‌شوند. از آنها برای اتصال مواد دیگر استفاده می‌شود.

گچ و سیمان بیشترین استفاده را دارند.

مواد کامپوزیتی: از مخلوط مواد مختلف با خواص مختلف تشکیل شده است.

ملات، بتن، بتن مهر و مخلوط آسفالت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. ملات مخلوطی از ماسه، سیمان و آب است.

بتن مخلوطی از سیمان، سنگ‌هایی با اندازه‌های مختلف (سنگدانه) و آب است. در مورد مخلوط های بتنی و آسفالت چاپ شده پیوندی در پایین دارید که در مورد آن به شما می‌گوییم.

مواد فلزی: از مواد معدنی فلز به دست می‌یند.

دو نوع وجود دارد، مواد آهنی حاوی آهن و مواد غیر آهنی، که منطقاً هیچ درصد آهن در ترکیب آنها وجود ندارد. بیشترین استفاده از آهنی فولاد و چدن و ​​غیر آهنی آن مس و آلومینیوم است. در اینجا ارائه‌ای در مورد فلزات ارائه شده است:

فلزات

مواد سرامیکی: با قالب‌گیری خاک رس و سپس قرار دادن آن در فرایند پخت در دمای بالا به دست می‌آیند.

مصالح پلاستیکی: امروزه به دلیل خواص و قیمت پایین آنها در ساختمان‌سازی بسیار مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

ویژگی های یک ساختمان

منظور از ویژگی‌ها از لحاظ مفهومی، فنی، مکانیکی و رسمی. مواد از نظر ساختار، بلکه از کف، نما، سقف، پارتیشن‌بندی است.

استفاده از متریال فلزی

با برنامه‌ریزی، فولاد می‌تواند در همه جای ساختمان وجود داشته باشد و این به درجات مختلف است. بسیار متنوع، در پوسته و کار دوم، مطابق خواسته طراحان و مشتریان این نشان‌دهنده یک انتخاب تعیین کننده از نظر طراحی، ساختاری است.

ساختاری از مواد فولاد بخشی از یک جهان بسیار خاص با خانواده‌های محصولات خود، طولانی یا طولانی است. صفحات، قسمت‌های سرد آن، ریخته‌گری‌های آن، جعلی یا جوش داده شده مکانیکی آن ساختار مسطح، فضایی یا حتی معلق خواهد بود.

پایان پیام

آگهی در گلونی

کد خبر : 239794 ساعت خبر : 5:50 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=239794
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات