نئاندرتال ها در اسپانیا و منبعی برای شناخت گونه منقرض شده انسان

نئاندرتال ها در اسپانیا و منبعی برای شناخت گونه منقرض شده انسان

به گزارش گلونی بعضی از غارها، ابزار کشف شده داخل آن‌ها یا طرح‌ها و نقاشی‌های داخل‌شان منبعی هستند برای دانستن بیشتر درباره انسان یا گونه‌های منقرض شده انسان. یکی از این غارها به نام آردالس در رشته کوهی در استان مالاگا، جنوب اسپانیا قرار دارد.

به تازگی کشف شده است که طرح‌های قرمز روی استالاگمیت‌های این غار پدیده‌ای طبیعی نیستند و به دست نئاندرتال‌ها کشیده شده‌اند و مربوط به انسان مدرن یا انسان خردمند یعنی اجداد انسان‌های امروز روی زمین نیستند.

فهمیدن تمایز این طرح و نقش‌ها به دلیل رنگ و بافت غیر معمول‌شان با پدیده‌های طبیعی کار دشواری است که به تازگی آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (پی ای ان اس) آن را دریافته و در قالب مقاله‌ای منتشر کرده و برخی این طرح‌ها را به نوعی هنر نئاندرتال‌ها دانسته است.

نئاندرتال ها در اسپانیا

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که بعضی از این نقوش مربوط به ۶۵ هزار سال پیش هستند و احتمالا دوره پارینه‌سنگی را در بر می‌گیرند و به دست نئاندرتال‌ها که گمان می‌رود در آن زمان تنها گونه انسان موجود در اروپا بودند، خلق شده است.

البته در بین این نقوش اختلاف قدمت وجود دارد و گاهی این اختلاف به ۱۰ هزار سال هم می‌رسد و گمان می‌رود انسان‌های نئاندرتال در بازه‌های زمانی گوناگون به غار باز می‌گشتند تا یادگاری از خود به جا بگذارند.

همین امر نشان می‌دهد که ما به اندازه کافی از توانایی‌های خویشاوندان خود به خصوص توانایی‌های فکری آن‌ها مطلع نیستیم و حتی آنان را دست کم گرفته‌ایم و شاید برای جست‌و‌جوی روند تکاملی خود و تمدن‌مان نیز باید بیش از پیش به آنان مراجعه کنیم.

پژوهشگران معتقدند طرح‌ها برای ایجاد نمادهای بصری خلق شده‌اند و در قالب هنر تعریف نمی‌شوند.

گویا در سال ۲۰۱۴ نیز غار دیگری در جبل‌الطارق در نوک جنوبی اروپا پیدا شده که آن هم آثاری از نئاندرتال‌ها را در بر گرفته است.

انسان ها و نئاندرتال ها ۱۰۰ هزار سال با یکدیگر در جنگ بوده‌اند

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240492 ساعت خبر : 7:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240492
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات