نصب دیوار مرزی در یونان برای جلوگیری از ورود مهاجران افغان

نصب دیوار مرزی در یونان برای جلوگیری از ورود مهاجران افغان

یونان برای جلوگیری از ورود مهاجران افغان دیواری مرزی نصب کرد.

به گزارش گلونی و به نقل از گاردین وزرای این کشور متعهد شده‌اند با نصب سیستم‌های نظارتی بر روی حصار هم مرز با ترکیه از ورود مهاجران به این کشور جلوگیری کند.

پس از تصرف طالبان بر افغانستان یونان اعلام کرد که دیوار ۲۵ مایلی (۴۰ کیلومتری) مرز خود با ترکیه را تکمیل کرده است و سیستم نظارتی را برای جلوگیری از تلاش پناهجویان احتمالی برای رسیدن به اروپا نصب کرده است.

پیشرفت گسترده طالبان در هفته گذشته باعث ایجاد نگرانی‌هایی مبنی براینکه اروپا با بحران مهاجرتی مشابه بحران سال ۲۰۱۵ مواجه شود، شده است.

وزیر حفاظت از شهروندان یونان، میکالیس کریسوکوئیدیس (Michalis Chrisochoidis)، می‌گوید که این اقدام جهت جلوگیری از تکرار صحنه‌های شش سال پیش صورت گرفته است. حصاری به طول تقریباً هشت مایل قبلاً در محل قرار گرفته بود.

کریسوکوئیدیس می‌گوید: «ما نمی‌توانیم منفعلانه منتظر پیامدهای احتمالی باشیم. مرزهای ما ایمن و تخریب ناپذیر خواهند ماند.»

دولت یونان هفته گذشته اعلام کرد اجازه ورود پناهندگان به اروپا را نمی‌دهد و مردم را به عقب برمی‌گرداند.

نوتیس میتاراچی وزیر مهاجرت یونان در بیانیه‌ای گفت: «کشور ما دروازه ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا نخواهد بود.»

این موضوع روز جمعه توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با کیریاکوس میتسوتاکیس (Kyriakos Mitsotakis) نخست وزیر یونان مطرح شد.

بر اساس بیانیه دفتر وی، اردوغان گفت که افغانستان و ایران – یک مسیر کلیدی برای ورود افغان‌ها به ترکیه – باید پشتیبانی شوند یا موج جدید مهاجرت قطعی است.

بیش از ۱ میلیون نفر که از جنگ و فقر در خاورمیانه فرار کرده اند در سال ۲۰۱۵ از ترکیه وارد اتحادیه اروپا شده اند، بسیاری با قایق و از طریق دریای اژه مهاجرت کردند.

حدود ۶۰ هزار نفر از مهاجران در یونان ماندند و تعداد بیشتری از آنها به کشورهای دیگر در شمال اروپا مهاجرت کردند.

ترکیه در سال ۲۰۱۶ در ازای دریافت حمایت مالی توافقی را برای توقف موج مهاجران انجام داد. افرادی که برای پناهندگی درخواست نکرده‌اند یا درخواست آنها رد شده است به ترکیه بازگردانده می‌شوند.

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 241880 ساعت خبر : 12:19 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=241880
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات