گردشگری فرانسه در دوران کرونا دچار شوک بزرگی شده است

گردشگری فرانسه در دوران کرونا دچار شوک بزرگی شده است

به گزارش گلونی دکتر یونس شکرخواه درباره گردشگری فرانسه در دوران کرونا در کانال خود نوشت:

ژان باتیست ‌لوموین، وزیر گردشگری فرانسه می‌گوید در سال ۲۰۲۰ یک شوک بزرگ به صنعت گردشگری این کشور وارد شده و بیش از ۶۰ میلیارد یورو از درآمد گردشگری فرانسه از دست رفته است. این رقم ضرر و زیان، معادل یک سوم درآمدی است که در سال ۲۰۱۹ از این مسیر نصیب فرانسه شده بود.

حدود ۲۹ میلیارد یورو از این رقم کاهش درآمد، می‌بایست از مسیر گردشگری داخلی و حدود ۳۲ میلیارد یوروی دیگر از طریق جذب گردشگر خارجی به دست می‌آمد.

به گزارش یورونیوز بنا بر گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) فرانسه در موضوع شمار بازدیدکنندگان بین‌المللی، رتبه اول را در میان مقاصد گردشگری جهان دارد و در موضوع کسب درآمد از این راه، پس از ایالات متحده و اسپانیا در جایگاه سوم است. تنها در سال ۲۰۱۹ هزینه‌های مصرف مرتبط با صنعت توریسم در خاک فرانسه ۱۷۰ میلیارد یورو بوده است.

این صنعت همچنین باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای بیش از ۲ میلیون نیروی کار شده است. بخش‌هایی که مستقیماً با ورود گردشگران مرتبط هستند مانند هتل‌ها و رستوران‌ها نیز حدود ۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند.

آمارهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی همچنین نشان می‌دهد که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا، شمار گردشگران خارجی فرانسه ۴ درصد افزایش یافته بود و در همان سال، میزان اقامت گردشگران در کمپ‌ها و اقامتگاه‌های جمعی فرانسه با رسیدن به رقم ۴۴۲ میلیون اقامت شبانه، رکورد جدیدی را ثبت کرده بود.

اما شیوع کرونا به رونق اقتصادی در این بخش پر جنب و جوش پایان داد: صنعت هتلداری کاهش گردش مالی بیش از ۵۰ را به ثبت رساند و آثار منفی این بحران در هر سه بخش سفرهای تفریحی، تجاری و فرهنگی نمایان شد.

موزه لوور یکی از جاذبه های شهر پاریس

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 240664 ساعت خبر : 8:02 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=240664
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات