آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش سوزی جنگل کرخه در نزدیکی سایت تکثیر گوزن زرد مهار شد

آتش پس از حدود ۸ ساعت شعله‌ور بودن با کمک نیروهای محیط‌بنی پارک ملی کرخه، منطقه چهلپا اندیمشک و پارک ملی دز خاموش گردید.

در این عملیات نیروهای آتش‌نشانی شوش و شهرداری شوش پشتیبانی را بر عهده داشتند.

برآورد خسارت و وسعت آتش‌سوزی توسط کارشناسان محیط‌زیست در دست بررسی است.

به گزارش گلونی طبق گفت‌وگوی رئیس پارک ملی کرخه با ایسنا، روز گذشته (۱۳ شهریورماه) حریقی در وسعت حدود ۴ تا ۵ هکتار در بخش حفاظت‌شده جنگل‌های کرخه در محدوده شوش رخ داد که حدود ساعت ۲۰ دیشب پس از چهار ساعت، این حریق مهار شد.

محمد الوندی ادامه داد: «در همان حوالی یعنی حدود ساعت ۲۰ شب گذشته، جنگل‌های کرخه در سایت گوزن زرد نیز دچار حریق شد. برای مهار این حریق به لودر نیاز داشتیم و تامین لودر تا ساعت ۱۲ بامداد طول کشید اما در این بازه زمانی خطر را در بخش‌های نزدیک به محل نگهداری گوزن‌های زرد و محل‌های دارای حساسیت رفع کردیم.»

رئیس پارک ملی کرخه گفت: «سایت گوزن زرد دارای دو بخش ۷۰ هکتاری و حدود ۵ هکتاری است که بخش اول تخلیه شده است و گوزنی در آن نگهداری نمی‌شود. در حال حاضر آتش به بخشی که گوزن‌های زرد نگهداری می‌شوند نرسیده و این محل، در امان است.»

آتش سوزی جنگل کرخه

وی افزود: «در پی وزش باد، مجددا آتش شعله‌ور شد که احتمالا در ساعات آینده حریق مهار می‌شود.»

الوندی با بیان اینکه هنوز خسارت این حریق برآورد نشده است، گفت: «این حریق در وسعت ۲۵ تا ۳۰ هکتار رخ داده است و تقریبا در هر ۱۰ مترمربع یک درخت وجود دارد. در چنین آتش‌سوزی‌هایی آسیب دیدن آشیانه‌های پرندگان، خزندگان و جوندگان نیز زیاد است.»

وی بیان کرد: «احتمال عمدی بودن وقوع این حریق وجود دارد و شاید به دلیل اینکه به دامداران منطقه اجازه نداده‌ایم دام‌های‌شان در این محدوده چرا کنند، به دلیل لج و لج‌بازی این کار را کرده باشند.»

پایان آتش سوزی در جهان نما؛ هیرکانی خاکستر شد

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243844 ساعت خبر : 12:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243844
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات