آلودگی واکسن های مدرنا در ژاپن احتمالا ذرات فلز هستند

آلودگی واکسن های مدرنا در ژاپن احتمالا ذرات فلز هستند

به گزارش گلونی به نقل از رویترز به نظر می‌رسد آلاینده‌ای که در بسته‌ای از واکسن های مدرنا در ژاپن پیدا شده بودند ذرات فلزی باشد.

ژاپن روز پنجشنبه استفاده از ۱ میلیون و ۶۳۰ هزار دوز ارسال شده به ۸۶۳ مرکز واکسیناسیون در سراسر کشور را متوقف کرد.

به گزارش NHK به نقل از منابع وزارتخانه گفته می‌شود که این ذرات خارجی موجود در واکسن‌ها به آهن ربا واکنش نشان می‌دهند و بنابراین احتمال می‌رود که فلز باشند.

مدرنا آن را ذرات معلق/ خارجی توصیف کرده است که مشکلی برای ایمنی یا کارآیی واکسن ایجاد نمی‌کند.

آلودگی واکسن های مدرنا در ژاپن احتمالا ذرات فلز هستند

یک مقام وزارت بهداشت گفت که ترکیبات آلاینده هنوز تأیید نشده است.

اخبار مربوط به این آلودگی می‌تواند باعث خودداری برخی افراد از دریافت واکسن در ژاپن شود. در حال حاضر این کشور در تلاش است بسیاری از افراد – به ویژه جوانان – را تشویق به واکسیناسیون کند.

شرکت داروسازی اسپانیایی Rovi (ROVI.MC)، که واکسن های مدرنا را در بازارهایی غیر از ایالات متحده بسته‌بندی می‌کند، می‌گوید که این آلودگی می‌تواند به دلیل مشکلی در خط تولید باشد. سخنگو این شرکت گفت که این شرکت نمی‌تواند در مورد تحقیقات خود چیز بیشتری بگوید.

حدود ۵۴٪ درصد از مردم ژاپن حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند. تارو کونو، وزیر مسئول برنامه واکسیناسیون، گفت که انتظار ندارد موضوع آلودگی واکسن‌ها بر هدف دولت برای واکسیناسیون کامل جمعیت بالغ تا ماه نوامبر تأثیری بگذارد.

شرکت دارویی Rovi که سهام آن ۱۳.۳۸٪ درصد سقوط کرد، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال بررسی و تلاش برای ارائه همه اطلاعات در مورد حادثه احتمالی است.

این گروه می‌گوید که این بسته از واکسن‌ها فقط برای توزیع در ژاپن در نظر گرفته شده بود و دو بسته تولید شده قبل و بعد از آن جهت احتیاط توزیع نشده‌اند.

حقیقت توقف تزریق واکسن مدرنا در ژاپن چیست؟

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 242571 ساعت خبر : 5:16 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242571
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات