قضاوت با شما: آیا واکسن ها موثر نیستند؟

قضاوت با شما: آیا واکسن ها موثر نیستند؟

به گزارش گلونی در حالی که از ظهر روز اول شهریور تا دوم شهریور ۷۰۹ مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در کشور ثبت شده است هنوز واکسیناسیون سرعت مطلوبی ندارد و روز گذشته بیش از ۴۰ هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت شده است.

این در حالی است که بر اساس اظهارات مسئولین بهداشت و درمان کشور آمار رسمی فوتی‌ها کمتر از آمار واقعی مرگ و میر بر اثر این ویروس است و آمار واقعی تا دو یا سه برابر بیشتر است.

با اینکه بر اساس اعلام مراجع بهداشتی میزان مراجعات مبتلایان به کرونا به مراکز درمانی در برخی شهرها روند کاهشی داشته است آمار مرگ و میر همچنان بالاست و با توجه به تجمعات و سفرهای هفته گذشته احتمال می‌رود که پیک ششم نیز با فاصله کمی از پیک پنجم آغاز شود.

اما در همین روزها بسیاری از کشورهای دیگر دنیا در کنترل بیماری بسیار بهتر عمل کرده‌اند: به طور مثال، بر اساس آمار اعلام شده در سایت worldometers آمریکا با جمعیتی بیش از ۳۳۳ میلیون نفر روز دوم شهریور با وجود ثبت ۱۱۱ هزار مورد ابتلا ۴۰۶ مورد مرگ ثبت کرده است.

این کشور با جمعیتی تقریبا چهار برابر ایران مرگ و میر کمتری را ثبت کرده است و دلیل این امر می‌تواند واکسیناسیون کامل حداقل ۵۱ درصد از جمعیتش باشد. بر اساس اعلام مراجع رسمی ۹۹.۹۹ درصد از مرگ و میرها در افرادیست که واکسن نزده اند.

همچنین هند با جمعیتی ۱۶ برابر جمعیت ایران روز دوم شهریور ۱۱ هزار مورد ابتلا و ۲۶۷ مرگ را به ثبت رسانده است. کشور هند روزانه بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیتش را واکسینه می‌کند و تا به حال بیش از ۹ درصد از جمعیتش را به طور کامل واکسینه کرده است.

انگلیس، کشوری با جمعیت تقریبی ۶۸ میلیون نفر، ۶۲ درصد از جمعیتش را واکسینه کرده است. روز دوم شهریور در کشور انگلیس ۳۲ هزار ابتلا و ۴۰ مرگ بر اثر کرونا ثبت شده است.

در نهایت کشور چین که ماه‌هاست در نیمه انتهایی جدول ابتلا و مرگ و میر جا خوش کرده است در روز دوم شهریور تنها ۲۲ مورد ابتلا گزارش کرده است. در این روز هیچ مرگ و میری بر اثر ویروس ثبت نشده است. این کشور با جمعیت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری ۵۵ درصد از جمعیتش را به طور کامل واکسینه شده‌اند.

گزارش‌ها از سراسر دنیا، خصوصا از کشورهایی با نرخ بالای واکسیناسیون، نشان‌دهنده تاثیرات مثبت واکسیناسیون در کنترل این بیماری هستند.

روز دوم شهریور در ایران بیش از ۵۷۲ هزار نفر واکسینه شدند. به طور تقریبی ۲۰٪ جمعیت حداقل یک دز واکسن دریافت کرده اند و ۷.۶٪ به طور کامل واکسینه شده‌اند.

واردات هرچه سریع‌تر واکسن‌هایی با اثربخشی بالا و افزایش سرعت واکسیناسیون تنها راه نجات جان‌هایی است که ممکن است در ماه‌های آینده کنار ما نباشند.

آیا واکسن ها موثر نیستند؟

آمار واکسیناسیون در ایران
آمار واکسیناسیون در ایران

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242265 ساعت خبر : 2:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242265
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات