چگونه تور مجازی بسازیم؟

تور مجازی یک ابزار بصری است که تجربه بازدید و قدم زدن در یک مکان را امکان‌پذیر می‌کند.

تورهای مجازی که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به تور مجازی گوگل اشاره کرد، به خریداران و مشتریان بالقوه اجازه می‌دهند بدون نیاز به حضور در یک محل، آنجا را ببینند و ویژگی‌ها و جزئیاتش را بررسی کنند.

مشاغل گوناگون می‌توانند به کمک تورهای مجازی بازدیدها و نمایش‌های حضوری را به حداقل برسانند. به این ترتیب تا حد زیادی در زمان و هزینه صرفه‌جویی خواهد شد.

ساخت یک تور مجازی ابزار بازاریابی ارزشمند و مهمی است که بسیاری از کسب و کارها هنوز از آن استفاده نمی‌کنند. از دلایل توجه کمتر به این روش بازاریابی دیجیتال می‌توان به زمان‌بر بودن تولید و هزینه بیشتر آن نسبت به روش‌هایی مانند عکاسی تبلیغاتی اشاره کرد.

اگر قصد دارید از این روش در برنامه بازاریابی خود استفاده کنید، در مطلب امروز با ما همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با این روش موثر بازاریابی، در این مطلب مراحل ایجاد یک تور مجازی را با هم بررسی خواهیم کرد.

چگونه تور مجازی بسازیم؟

۱. انتخاب و خرید تجهیزات و نرم‌افزار مناسب

یکی از دلایلی که بسیاری از صاحبان کسب و کار از تورهای مجازی اجتناب می‌کنند این تصور است که عکاسی تور مجازی به وسایل پیچیده و پیشرفته نیاز دارد.

این در حالی است که برای انجام این کار شما به یک دوربین پانوراما یا ۳۶۰ درجه نیاز دارید. این دوربین‌ها با قیمت مناسبی قابل خریداری هستند.

برای ایجاد تورهای مجازی در کسب و کارهایی مانند دفاتر معماری و مشاوران املاک که به طور مداوم به ساخت آن‌ها نیاز دارند، خرید یک دوربین ۳۶۰ درجه از ضروریات است.

در هنگام خرید دوربین ۳۶۰ درجه، گزینه‌های موجود را بررسی کنید. قیمت‌ها، ویژگی‌های دوربین، عمر مفید باتری و عملکرد از راه دور دوربین‌ها را با هم مقایسه کنید. با این بررسی می‌توانید بهترین گزینه برای کسب و کار خود را خریداری نمایید.

یکی دیگر از لوازم ضروری برای عکاسی تور مجازی، یک سه‌پایه است. با استفاده از سه‌پایه، تصاویر شما به صورت مرتب، به هم چسبیده و بدون انقطاع ایجاد خواهند شد. این تصاویر در ساخت تورهای مجازی یکپارچه اهمیت زیادی دارند.

۲. برای عکاسی تور مجازی از قبل برنامه‌ریزی کنید

فهرستی از تمام فضاهایی که باید از آن‌ها عکاسی شود را تهیه کنید. در هر فضا راه بروید، مرکز آن را بیابید و مطمئن شوید که دوربین شما می‌تواند ویژگی‌ها و جزئیات هر اتاق را از آن نقطه به تصویر بکشد.

اگر مرکز اتاق مشخصات آن را به خوبی نمایش نمی‌دهد، مکانی را انتخاب کنید که دوربین شما بیشترین جزئیات را ثبت نماید. با نوشتن نام هر اتاق و همراه داشتن فهرست فضاها، کار عکاسی سریع‌تر و دقیق‌تر پیش خواهد رفت.

نکته قابل توجه در ایجاد تورهای مجازی این است که تمام فضاها می‌توانند در بازاریابی موثر باشند. به همین علت بهتر است جزئیات تمام فضاها را به دقت ثبت کنید. داشتن فهرست کار به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید هیچ فضایی از قلم نخواهد افتاد.

۳. آماده کردن فضاها

پس از مشخص کردن محل قرارگیری دوربین در هر فضا، باید اطمینان حاصل کنید که اتاق در بهترین حالت خود قرار داشته باشد. به این معنا که همه جا مرتب و تمیز باشد و هر وسیله‌ای که ممکن است مانع لنز شود را جابه‌جا کنید. در نهایت مطمئن شوید که نور کافی وجود دارد و دوربین نمای واضحی از کل اتاق ثبت خواهد کرد. هرچه تصاویر واضح‌تر باشند، نتیجه نهایی بهتر خواهد بود.

آماده کردن فضاها
آماده کردن فضاها

۴. سه پایه را تراز کنید

برای ثبت تصاویر یکنواخت، سه‌پایه شما باید تراز باشد. این امر در مورد هر تصویر یا فیلم ۳۶۰ درجه صدق می‌کند. اگر محل قرارگیری دوربین مناسب نباشد، خطوط و زاویه‌های عکس نامنظم ثبت خواهند شد. تصاویر کج و نادرست، عکاسی پانوراما یا ۳۶۰ درجه را با مشکل مواجه خواهند کرد.

۵. ابتدا چند عکس‌ آزمایشی بگیرید

در یک عکاسی تور مجازی ایده‌آل تمام عکس‌ها یک‌ بار به صورت آزمایشی گرفته می‌شوند. به این ترتیب می‌توان مطمئن شد که همه تصاویر، ویژگی‌ها و مشخصات خواسته شده را به طور کامل نمایش خواهند داد. با این کار اگر اتاق بیش از حد تاریک به نظر برسد، می‌توان نور بیشتری اضافه کرد یا برای جبران آن تنظیمات دوربین را تغییر داد. آینه‌ها و شیشه‌های پنجره‌ها را نیز به دقت بررسی کنید. مطمئن شوید که بازتاب عکاس یا دوربین در تصاویر دیده نمی‌شوند.

عکس آزمایشی
عکس آزمایشی

۶. همه عکس‌های موجود در فهرست را ثبت کنید

هنگامی که تنظیمات صحیح دوربین را مشخص کردید، نقطه‌ای را که در هر فضا برای عکاسی تعیین کرده‌اید پیدا کنید و دوربین را در آن محل قرار دهید. سپس سه‌پایه را تنظیم کنید و عکس بگیرید.

قبل از جابه‌جا کردن سه‌پایه، هر تصویر را روی صفحه دوربین بررسی کنید و در صورت نیاز مجددا عکس بگیرید. پیش از جمع کردن وسایل و حرکت به سمت فضای بعدی، همه تصاویر مورد نیاز خود را تایید کنید. به یاد داشته باشید که داشتن تعداد عکس بیشتر بهتر از تعداد کمتر است.

۷. تور مجازی خود را ایجاد کنید

هنگامی که همه تصاویر را ثبت کردید، می‌توانید تور مجازی خود را با کنار هم قرار دادن تصاویر با استفاده از نرم‌افزاری که انتخاب کرده‌اید ایجاد کنید.

برای ایجاد تور مجازی، تصاویر را در نرم‌افزار مورد نظر خود بارگذاری کنید. مراحل افزودن و انتخاب تصاویر را انجام دهید. نرم‌افزارها، تصاویر ثابت را برای تورهای مجازی سه بعدی به هم می‌چسبانند و تورهای ۳۶۰ درجه را تولید می‌کنند.

در بیشتر نرم‌افزارهای ساخت تورهای مجازی، می‌توانید ویژگی‌هایی مانند توضیحات صوتی یا متون را نیز اضافه کنید. وقتی تور مجازی کامل شد، بینندگان قادر خواهند بود به کمک موس یا صفحه تاچ تصویر را بزرگ‌نمایی کنند یا جهت آن را تغییر دهند.

۸. تور مجازی خود را به اشتراک بگذارید

پس از اتمام ساخت تور مجازی خود، نرم‌افزار لینکی به تور شما اختصاص خواهد داد که معمولا در فضای ابری ذخیره می‌شود. همچنین کدی دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد تور را در وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

در این مطلب مراحل ساخت تورهای مجازی را به طور خلاصه بررسی کردیم. اگر زمان و مهارت کافی برای ثبت تصاویر و ساخت تورهای مجازی ندارید، می‌توانید این کار را به استودیوهای تبلیغاتی حرفه‌ای بسپارید. این استودیوها با مهارت و تجربه‌ خود، فرایند ساخت را بسیار ساده‌تر و سریع‌تر خواهند کرد.

آگهی در گلونی

کد خبر : 243320 ساعت خبر : 12:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243320
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات