درباره جریان مقاومت افغانستان دروغ نگویید

درباره جریان مقاومت افغانستان دروغ نگویید

به گزارش گلونی محمد حسین جعفریان در لایو بامداد یکشنبه بیان کرد:

مسئله افغانستان یک مسئله جهانی است و این سکوت خبری تنها مختص به ایران نیست. جهان تصمیم گرفته که با طالب مماشات کند.

سال‌ها پیش در روزنامه قدس در ستونی به نام زیر آسمان کابل درباره این موضوع مطلب نوشتم که بین طالبان افتراق وجود دارد و طالبان یکدست نیستند. خبرنگارهایی که امروز در افغانستان حضور دارند، این موضوع را بررسی نمی‌کنند.

به تازگی هم مطلبی در بلومبرگ منتشر شده که اختلاف جدی بین آقای ملابرادر و مجموعه حقانی در طالبان هست، به طوری که به درگیری و تیراندازی رسیده است.

حرفی که ما از سال‌ها پیش می‌زدیم تازه به آن رسیده‌اند.

دوستانی که در کابل هستند و بنای انعکاس اخبار را دارند، باید درباره خیلی از وقایع توضیح بدهند که چرا آن‌ها را منعکس نمی‌کنند؟

خبرنگار روزنامه اطلاعات روز که برای پوشش تظاهرات در افغانستان حضور داشته توسط طالبان دستگیر شده و شلاق خورده است. چرا خبرنگاران ما نسبت به اتفاقی که برای همکار خودشان افتاده‌است واکنشی نشان نمی‌دهند؟

تعدادی از افراد پنجشیری را طالبان دسته‌دسته می‌برند و سرنوشت‌شان معلوم نیست. خانواده‌هایشان با من تماس می‌گیرند، گریه می‌کنند.

از صلیب سرخ با من تماس می‌گیرند و می‌گویند ما دسته‌دسته جنازه جمع می‌کنیم. چرا این‌ها را در لایوها نمی‌گویید؟ من می‌گویم اما متهم می‌شوم.

تمام حرف ما این است؛

یک: اخبار را درست منعکس کنید.

دو: درباره جریان مقاومت افغانستان دروغ نگویید.

سه: انگ نچسبانید.

چرا می‌خواهید شخصیت احمدمسعود را بین مردم ایران خراب کنید؟ به مردم دروغ نگویید. کسی نوشته که از احمدشاه مسعود پرسیده‌اند با وجود اینکه طالبان دشمن شماست اگر روزی ایران به طالبان در افغانستان حمله کند، چه می‌کنید؟ و مسعود گفته که با ایران جنگ می‌کنیم.

این را برای من نوشته که تو چرا از مسعود دفاع می‌کنی؟ من خودم این سوال را در مصاحبه‌ای در مستندی به نام حماسه ناتمام در تیرماه ۱۳۸۰ از او می‌پرسم. ماجرای مزارشریف را مثال زدیم. اینکه ایران لشکرش را لب مرز برد و گفت به خاطر آسیب دیدن بچه‌های ما تصمیم بر این است که به افغانستان حمله شود.

از آقای احمدشاه مسعود پرسیده شد که اگر به افغانستان حمله می‌شد شما چه می‌کردید؟ ایشان گفت با طالب همراه می‌شدم و از افغانستان دفاع می‌کردم.

بعد مثال زد، یک موقعی که ما با دکتر نجیب می‌جنگیدیم، پاکستانی‌ها حمله کردند به افغانستان. من به نجیب پیغام دادم که حاضرم سلاحم را در مقابل تو زمین بگذارم و همراه بشویم در دفاع از افغانستان علیه پاکستان بجنگیم. این وطن‌پرستی این آدم را نشان می‌دهد.

سایر اخبار مربوط به افغانستان را بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 246018 ساعت خبر : 12:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=246018
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات