رشتی ها هر روز بی برقی دارند

رشتی ها هر روز بی برقی دارند

قطع برق دوساعته در رشت تبدیل به امری روزمره شده است

به گزارش گلونی از آغاز سال جدید و شروع فصل گرما، هواشناسان و کارشناسان محیط‌ زیست هشدار دادند که امسال سالی کم بارش خواهد بود و احتمال می‌رود که خشکسالی در مناطق مختلف، مشکلاتی را برای تامین برق و آب رقم بزند.

طرح‌های غیر اصولی و سدسازی‌‌های اشتباه، باعث شد تا این مشکلات زودتر خود را نشان دهند و بسیاری از مردم در شهرهای مختلف با قطعی آب و بر‌ق رو به رو شوند.

قطعی آب و بر‌ق که باعث از بین رفتن دام‌ها و محصولات مردم روستایی و عشایر می‌شود و مشکلات روانی و اجتماعی را برای اقشار مختلف شهری و روستایی به همراه دارد.

علاوه بر آن این قطعی‌ها با اطلاع قبلی صورت نگرفته و اگر شهروندان برنامه‌ای هم برای انجام کارهای خود داشته باشند، نمی‌توانند آن را درست پیش ببرند. چرا که هر لحظه امکان دارد برق برود و لحظه‌ای دیگر بر‌ق وصل شود.

رشتی ها هر روز بی‌برقی دارند

«قبض‌‌های بالای برق در فصل تابستان برخی از مردم گیلان را شوکه کرده است.

امیری یکی از شهرندان شهرستان رشت در گفت و گو با ایسنا گفت: برای واحد مسکونی ما بیش از یک میلیون تومان قبض برق صادر شده است که پرداخت آن در توان ما نیست.

وی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و بدتر شدن وضعیت اقتصادی مردم انتظار می‌رفت که دولت تدابیر خاصی در این خصوص بیندیشد.

الله یاری یکی دیگر از مردم ساکن رشت با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰هزار تومان برای‌شان پول برق آمده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل تابستان علیرغم اینکه گرمای کلافهننده‌ای داشتیم سعی کردیم، مصرف کولر را مدیریت کنیم.»

تاثیر قطع برق بر سلامت جسمی و روانی ما

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243072 ساعت خبر : 8:54 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243072
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات