سریال افرا مظلومیت محیط‌بانان را نشان می‌دهد

سریال افرا مظلومیت محیط‌بانان را نشان می‌دهد

به گزارش گلونی سریال تلویزیونی افرا به کارگردانی بهرنگ توفیقی و تهیه‌کنندگی محمدکامبیز دارابی و مجید مولایی، پس از گذشت چند شب، اکنون با گرم شدن تنور روایت، مخاطب را بیشتر جذب می‌کند.

آنچه که در قسمت دهم مجموعه افرا مشاهده شد، در هم تنیدن درام و ایجاد گره‌های بیشتر به موازات خط اصلی داستان یعنی زندگی و کار محیط‌بانان و حفاظت از زیست جانوری بود.

محیط‌بان به سبب مسئولیتی که بر دوش دارد می‌باید با متخلف مبارزه کند، متخلفی که نام مجرم برای ایشان وجه‌ قانونی بهتری دارد!

محیط‌بان از سویی، اسلحه به دست، شش‌دانگ حواس، جسم و روحش را به نگاهبانی از جنگل می‌دهد، از سویی دیگر، اگر کسی به همین طبیعت دست درازی کند، اجازه آسیب رساندن به شکارچی را ندارد.

در قسمت دهم سریال تلویزیونی افرا، محیط‌بان برای دفاع از گونه‌ای گوزن به متخلف شلیک می‌کند، متخلف کشته می‌شود و خانواده ضارب سرشار از دلهره می‌شوند که آیا قصاص در انتظار او است یا قانون درست و حامی!

بر مخاطب و نگارنده پوشیده نیست که قانون در اینباره نقص بزرگی دارد و این رفتار را با هر نوع قتل و نزاع خیابانی یکی دانسته و در صورت عدم رضایت اولیای دم، قصاص در انتظار ایشان خواهد بود.

در این میان روابط و خرده داستان‌هایی نیز وجود دارد که نگارنده قصد طرح و تحلیل آن را ندارد.

می‌باید قسمت‌های دیگر افرا‌ را تماشا کرد تا بیشتر با رویکرد نویسنده و کارگردان آشنا شد.

آیا رضایت داده می‌شود یا قصاص در انتظار محیط‌بان خواهد بود؟ محیط‌بانی که دل و جانش برای زیست جانوری این خاک، نگران است.

نقد سایر سریال‌ها را بخوانید

پایان پیام

نویسنده: نیما نعمتی زاده

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244407 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات